סופר-קלאץ', EZ7, אגדת כדורגל, ערן זהבי

נגמרו, באמת שנגמרו כבר כל המילים שאפשר לכתוב על הקשר המדהים של מכבי ת"א ועל מה שהוא מעולל לכדורגל הישראלי

Speechless. אין ביטוי טוב יותר בעברית כדי לתאר את השניות האלה. הרצוג נגד ישראל, קלשצ'נקו נגד צ'לסי, זהבי בטדי, זהבי בדרבי, עוד פעם זהבי?

שר ההיסטוריה הוזעק ביממה האחרונה מדיונים דחופים שהוא מנהל סביב האי קרים. ניער את האבק מהחליפה, והתחיל לעשות מאזנים. יותר מדי דברים קרו אמש (ב') בדרבי, שהוא יצטרך לקחת את הסוויטה הקבועה שלו במלך דוד. שלושער אישי שלישי בהיסטוריה של הדרבים, שער ניצחון דקה 93 בדרבי, שער ניצחון אחרי פיגור דקה 89, שחקן שכבש שישה שערים בחמישה דרבים, שער ניצחון בדרבי (המשחק הכי גדול בכדורגל הישראלי, חד משמעית) שהוא גם שער אליפות. שער אליפות שני לאותו שחקן במהלך האחרון של המשחק בשתי קבוצות שונות תוך ארבע שנים.

עכשיו, כשמוסיפים את כל המאזן הזה לערן זהבי, זה שכבש במספרת שער נדיר בליגת האלופות במגרש אל אולימפיק ליון; זה שכבש צמד בליגת האלופות שהביס את בנפיקה ליסבון; זה שהפך לשחקן הקלאץ' הגדול ביותר בעשור האחרון בשתי הקבוצות הכי יריבות בכדורגל הישראלי; זה שכבש ב-26 משחקי ליגה 18 שערים, יותר מכל קשר אחר בהיסטוריה של מכבי ת"א זולת אבי נמני ב-2001; זה שמגדיר מחדש במכבי ת"א את המושג שחקן אגדי, במועדון שייצר את שייע גלזר, רפי לוי, גיורא שפיגל ואבי נמני; זה שחצה אתמול את רף 50 שערי הליגה ועשה זאת תוך שלוש דקות בזמן פציעות; לא פלא ששר ההיסטוריה ייאלץ להישאר פה אולי עד לאחר משחק העונה בין מכבי ת"א להפועל ב"ש - אם אפשר לקרוא לזה עדיין משחק עונה - כי כל הזמן זורמים נתונים חדשים. תארו לעצמכם את מכבי ת"א, בלי דאבור השווייצרי, יצחקי הפצוע ופריצה חסר האחריות, הולכת לדרבי בשבוע הבא ולמשחק עונה מול הפועל ב"ש כשהיא ביתרון נזיל של חמש נקודות, אולי ארבע. בגלל זה אתה נשאר Speechless. אתה לא מצליח להכיל - במושגים הישראלים שלך - את מה שזהבי מעולל בכדורגל הישראלי.

היה דרבי אחד בעונת 1977/78 שבו עלו שתי הקבוצות עם שוערים מחליפים. רוני באומן במכבי, וצבי הרפז בהפועל. בדקה עשירית בערך היה 2-2. הפועל עוד החליפה את הרפז באבי לבגולד, השוער השלישי, והמשחק מכונה עד היום כ"דרבי השוערים". גם הוא נגמר אגב ב-3-2 למכבי. אתמול זה היה דרבי הטיטאנים. מאוד קשה למצוא שני שחקנים כל כך איכותיים, כל כך מחויבים וכל כך רעבים כעומר דמארי וערן זהבי. במובן מסוים, במסגרת המצומצמות שלנו, הם כמו ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו בקלאסיקו של הלה ליגה. מה שעשה אתמול זהבי משול למה שעשה רונאלדו לשבדיה בפלייאוף. אנחנו נתקשה לזכור מתי היה כאן שחקן כל כך שחקן כמו זהבי בישראל.

יש כאלה שיאמרו שזהבי לא יהיה שחקן עד שלא ישפיע על קבוצה באירופה. מצטער, אין שום קבוצה באירופה בה הוא יהיה מסוגל להגיע לרמות הרגשיות שהוא מגיע אליהן ומביא את הצופים אליהן - לטוב ולרע - כמו בישראל. אין לו שום סיבה לשחק שוב באירופה.

ואף מילה על רן בן שמעון.