בדיקת "גלובס": מה yes והוט מציעות לכם במאות שקלים

מלחמת מחירים, מלחמת קמפיינים, מלחמת חבילות ומלחמת טכנולוגיות - התחרות בין הוט ו-yes בעיצומה ■ האם השליטה שלהן בשוק הטלוויזיה תמשיך, או שצרכנים שמאסו במחירים הגבוהים ימצאו אלטרנטיבות

היריבות בין הוט ו-yes ארוכת שנים. מעת לעת היא עולה מדרגה, כשאחת מהחברות משיקה מוצר חדש או שירות שמעורר את המתחרה לצאת עם מבצעים משלה.

שתי החברות שולטות בשוק הטלוויזיה בישראל, אבל בעתיד הקרוב-רחוק הן יצטרכו להתמודד לא רק זו מול זו, אלא גם מול שירותי הטלוויזיה שישיקו אורנג', סלקום ואולי רמי לוי (שוודאי יניף את דגל המחיר). למלחמה הזו צריך להוסיף את הצרכנים שמאסו במחירים הגבוהים ובוחרים לצפות בשידורי עידן פלוס באמצעות ממיר חיצוני או טלוויזיות שכוללות אותו בצורה אינטגרלית במסך.

גם החבילות הצרות שכפה על השתיים שר התקשורת עשויות להוביל צרכנים רבים לוותר על חשבוניות חודשיות מנופחות. ולא רק - הפשטות בהורדת תכנים (פיראטיים) של תכניות טלוויזיה מהאינטרנט באיכות צפייה גבוהה מאוד, עם תרגום לעברית ועוד לפני שהוט ו-yes שידרו אותם, לא עוזרת להן מול צרכנים שרוצים לחסוך בהוצאות.

התחרות בין השתיים מתמקדת לא רק בשורת המחיר, אלא גם בחוויית הצפייה ובשירותים חדשים, שבאים להפוך את חוויית הצפייה בבית ומחוצה לו לעשירה יותר.

האחרונה להשיק מוצר חדש היא הוט, שבשנים האחרונות סבלה מחוסר חדשנות בהשקות שירותים חדשים, ורק לאחרונה השיקה את ממיר הפייבר בוקס (ראו בהמשך). בשעה שהוט מתמקדת בשדרוג השירותים בתוך הבית, yes חושבת על הצפייה במסכים האחרים: החידוש האחרון מבית yes היא אפליקציה בשם yes Go (ראו בהמשך).

מחיר: הוט יקרה אך הטריפל אטרקטיבי

מי מבין השתיים מציעה את ההצעה המשתלמת יותר? צלצלנו למוקדי הוט ו-yes כדי לקבל הצעות מחיר, עם או בלי הממיר החדש של הוט.

בשני המוקדים ביקשנו לקבל הצעת מחיר כלקוח חדש לשני ממירים (עבור שתי טלוויזיות בבית). בכל החבילות (למעט החבילות הצרות) הממיר הראשון הוא המשודרג והממיר השני הוא ממיר רגיל (לא מקליט או HD).

בשורה התחתונה, תחרות של ממש אין בין השתיים כשמשווים בין שתי חבילות ערוצים דומות יחסית: המחיר ב-yes זול ב-10 שקלים לחודש, וגם וההתקנה ב-yes בימים אלה זולה יותר מזו של הוט: 200 שקל לעומת 300 שקל, ככל שמדובר בממיר הדיגיטלי (לא בפייבר בוקס).

היתרון הגדול של הוט היה ונשאר היכולת להציע חבילות משולבות (טריפל), בהן אגב גם מנויים מרבית לקוחות החברה. חבילות משולבות אחרות כוללות שירותי טלוויזיה עם אינטרנט - מה שיחייב גם את כל הלקוחות שירצו לעבור לממיר החדש, המצריך חיבור אינטרנטי של הוט בלבד במהירות מינימלית של 30 מגה.

במילים אחרות, מי שירצה ממיר פייבר בוקס יצטרך להתקשר עם הוט במסלול משולב-אינטרנט לפחות, או במסלול טריפל שההפרש בינו ובין חבילה משולבת הופך את הטריפל לאטרקטיבי יותר: ההצעה שקיבלנו מהנציג כללה מסלול טריפל לכל הערוצים (ללא ספורט ופרימיום) ב-382 שקל לחודש. לחבילה זו קיים מבצע של 160 שקל ל-3 חודשים ראשונים.

בסיומם, סביר כי המחיר יעלה ל-412 שקל בחודש אבל אם נצלצל מיוזמתנו למוקדי החברה, נוכל לעדכן את המחיר ל-382 שקל בחודש. התקנה: 350 שקל (שניתן לחלק ל-6 תשלומים). בממוצע שנתי המחיר לעסקה כזו יעמוד על 327 שקל לחודש (ללא התקנה) - הצעה זו היא המשתלמת ביותר שקיבלנו, ביחס לתכנים שהיא מכילה.

חבילת הטריפל הנרחבת ביותר עולה 400 שקל בחודש עם ממיר HD או ממיר הפייבר בוקס, אבל יש תוספת חד פעמית על התקנה, העומדת על 300 שקל ו-350 שקל בהתאמה.

שילוב אחר בהוט כולל שירותי טלוויזיה וטלפון או שירותי טלוויזיה בלבד. שילוב של אינטרנט וטלוויזיה עם ממיר הפייבר בוקס יעלה 280 שקל, ועוד 60 שקל בחודש עבור הממיר. "זה מסלול לא משתלם", הסביר הנציג, ובצדק: מדובר ב-340 שקל בחודש, כשהטריפל בשקלול שלושה חודשים מוזלים יעלה בממוצע 327 שקל לחודש.

ב-yes עדיין מקווים שהמחוקק יתיר להציע חבילות משולבות עם האחות בזק. עד אז, מה שמציעה נציגת החברה הוא זה "להקריא את המחירים של בזק".

חבילה צרה: ב-yes לא ממהרים להציע

לפני כחודש פורסם הרכבן של חבילות צרות מחודשות ביחס לאלה שהושקו לפני שנתיים. בהנחיית שר התקשורת, גיבשו הוט ו-yes חבילות בעלות חודשית של 120 שקל הכוללות 22-24 ערוצים. את החבילות הללו החברות לא צריכות אמנם לפרסם, אך בהתאם לזיהוי צרכים של הצרכנים שמבקשים לקבל הצעת מחיר, מצופה מנציגי המכירות כי יציעו חבילות כאלה בהתאם.

בשיחות שביצענו למוקדי הוט ו-yes, תהליך הצעת המחיר כלל תשאול קצר של זיהוי הצרכים שלנו כלקוחות: אילו ערוצים מעניינים אותנו וכד'. לאור התשובות (סרטים, סדרות וערוצי ילדים), הציע נציג הוט מיוזמתו את החבילה הצרה "שיכולה אולי להספיק לכם". הנציג הגדיר את החבילה כ"חבילת קומפקט סטנדרטית הכוללת 24 ערוצים מגוונים". החבילה עם ממיר נוסף תעלה 130 שקל ודמי ההתקנה עבורה עומדים על 300 שקל. באתר הוט מצוין כי המצטרפים מקבלים חודש ראשון חינם.

נציגת yes הייתה פחות נלהבת כשביקשנו לברר מה כוללת החבילה הצרה. "זו חבילת יסוד עם ממיר רגיל במקום דיגיטלי, זה אומר שגם הרבה מתכני ה-VOD חסומים לך. התמורה פחותה באופן משמעותי ביחס לחבילות הערוצים", נימקה. חבילה צרה ב-yes הכוללת שני ממירים תעלה 135 שקל בחודש ודמי ההתקנה עומדים על 100 שקל בלבד - 200 שקל פחות ממה שגובה הוט.

חבילות ערוצים - yes קצת יותר זולה

כשביקשנו הצעת מחיר לחבילות ערוצים עם תכנים רחבים מעבר לחבילה הצרה קיבלנו מהוט את ההצעה הבאה: חבילה הכוללת את כל הערוצים למעט ערוצי פרמיום (בהם ערוצי הספורט) ב-235 שקל לחודש (כולל ממיר hd וממיר רגיל). דמי התקנה: 300 שקל. חבילה דומה ב-yes הוצעה לנו ב-225 שקל, כשדמי ההתקנה במבצע כפי שהסבירה הנציגה, הם 200 במקום 300 שקל.

VOD: בהוט יקר יותר

ספריות ה-VOD הופכות להיות ערוץ צפייה פופולרי בקרב לקוחות רבים, ודרך להגדיל את החשבון החודשי בעשרות שקלים.

יותר ויותר סדרות ותכנים עוברים לערוצים אלה, חלקם בתשלום נוסף עם תתי ספריות (כ-20 שקל לכל ספרייה בנוסף לדמי המנוי החודשיים) או תשלום נוסף עבור סרטים (כ-25 שקל) או עבור תכניות מסוימות.

בפברואר עדכנה הוט (בפעם שנייה בתוך שנה) את דמי המנוי עבור שירותי ה-VOD ל-30 שקל לחודש, yes עדכנה את המחיר בנובמבר האחרון והוא עומד על 20 שקל לחודש (כולל שירותי המולטי רום שמאפשרים צפייה בתכנים נפרדים בכל מסך ואת שירותי הסטרימר). לצד שירותי ה-VOD המניבים לחברה הכנסות נאות, גם חבילות בתשלום כמו ספורט 5 יקפיצו את מחיר החבילה.

ומה לגבי הממיר?

ממיר דיגיטלי של יס או פייבר בוקס של הוט? תלוי את מי שואלים: "הממיר שלנו הוא המתקדם ביותר בשוק", הסבירה לנו נציגת yes. "הוא ממיר חדשני עם טכנולוגיה מתקדמת קלילה ונוחה לשימוש". האם הוא עדיף על הפייבר בוקס של הוט שאלנו. "איכות הצפייה בממיר שלנו טובה יותר", אמרה הנציגה, נפח ההקלטה גדול יותר והיכולות שלנו מתקדמות יותר כמו היכולת לזפזפ בזמן צפייה ב-VOD".

ומה בהוט? כפי שיפורט בהמשך, לפייבר בוקס יתרונות טכנולוגיים מתקדמים, אך הוא יקר. "האם כדאי להשקיע בממיר החדש?" שאלנו את נציג הוט. "הכול תלוי במה שאתם צריכים. אם צפייה בשתי תכניות באותו מסך חשובה לכם ואתם צופים בסרטוני יו טיוב, אז כן. אבל מבחינת איכות השידור, כרגע אין יתרונות. הממיר מוכן לטכנולוגיה הבאה, אלא שהיא עוד לא הגיע למסכים".

אין דמי ביטול

חשוב לזכור כי לא ניתן עוד לגבות דמי ביטול על יציאה מהמסלול. עם זאת, דמי ההתקנה לא מוחזרים ללקוח והממיר ויתר הציוד חוזר לחברה.

כך או כך, שימו לב שבעת מבצעים או מסלולים חדשים, ובכלל מעת לעת, לקוחות קיימים צריכים לצלצל לשפר את המסלול שבו הם מצויים: עוד זכרו כי מחלקת שימור לקוחות יכולה להעניק לכם הטבות שנציגי המכירות לא תמיד יכולים, כך שאל תהססו לאיים בניתוק. במילים אחרות: סגלו לכם מנהג לטלפן מעת לעת ולשפר את המסלול שלכם - בעיקר לנוכח העובדה כי מחירי מוצרי התקשורת מצויים במגמת ירידת מחירים.

הוט ויס
 הוט ויס