אוסטרליה: "מצאנו חלקים שאולי שייכים למטוס המלזי"

ראש ממשלת אוסטרליה הודיע כי לוויינים הבחינו בדרום האוקיינוס ההודי בשני חלקים שאולי שייכים למטוס המלזי שנעדר זה היום ה-13 ■ מטוסים כבר בדרך למקום בו על פי החשד אותרו החלקים ■ מלזיה אישרה: "יש קצה חוט"

ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט הודיע כי צילומי לוויין איתרו שני חלקים שייתכן ששייכים למטוס המלזי הנעדר. "קיבלנו מידע חדש ואמין, החלקים נמצאים בדרום האוקיינוס ההודי", אמר אבוט לפרלמנט של אוסטרליה. הוא הודיע כי מטוסי חיל האוויר האוסטרלי יצאו למקום בו על פי החשד אותרו החלקים, וכי הם יגיעו לשם היום (ה') אחר הצהריים.

מלזיה אישרה את הדיווח האוסטרלי. שר התחבורה בממשלה בקואלה לומפור הישמודין חוסיין, שמעדכן מדי יום על התקדמות החיפושים, מסר כי אכן "יש קצה חוט חדש בחיפושים אחר המטוס".

ממשלת אוסטרליה דיווחה כי החלקים שאיתרו הלוויינים שלה ואולי שייכים למטוס המלזי נמצאו במרחק לא רב זה מזה, כ-2,500 קילומטרים דרום מערבית לעיר פרת', הרחק מכל מקום יישוב וממסלולו המקורי של המטוס. למעשה, החלקים נמצאים קרוב יותר לאנטרקטיקה מאשר למלזיה. אורכו של אחד החלקים שצפים על פני המים - 24 מטרים.

מוקדם יותר דיווחה רשת CNN כי שטח החיפושים אחר המטוס המלזי הנעדר צומצם בחצי, וכעת מתמקדים החיפושים בחלקו הדרומי של האוקיינוס ההודי, שם, על כך מצביעות כל הראיות, ככל הנראה התרסק המטוס. גם אם וכאשר יימצא שם המטוס, עדיין יש להסביר מדוע טס דרומה, בניגוד למסלול טיסתו המקורי צפונה לכיוון לסין.

החיפושים ביבשה אחר המטוס הנעדר הופחתו מאוד, וכעת הסברה היא כי המטוס המשיך לנוע דרומה לאחר שחצה את איי אנדמן, והמשיך בטיסה דרומה עוד מספר שעות לפחות. "מדובר באזור שנמצא מחוץ לנתיבי השיט הרגילים של אוניות סוחר, ומחוץ לנתיבי הטיס האזרחיים. יש בו רק מעט סירות דיג, ואין בו איים", הוסיף הבכיר האמריקני שהוצג כאדם שמעורה בחקירת היעלמות המטוס.

גם לאחר צמצום שטח החיפושים, עדיין מדובר באזור עצום שגודלו 4.5 מיליון קילומטרים רבועים - יותר מפי 200 משטחה של מדינת ישראל. כעת יותר מ-60 ספינות ו-50 מטוסים מחפשים אחר הבואינג 777 שנעדר מזה שבועיים, עם 239 בני האדם שהיו על סיפונו.