קובי בראיינט, איש עסקים (וכדורסלן)

כוכב לוס אנג'לס לייקרס פתח את חברת Kobe Inc ומתכוון לבנות מודל עסקי סביב שמו; העסק הראשון: נכנס שותף בחברת משקאות לספורטאים

בגיל 35, עם שתי פציעות קשות ברגליים שמחקו לו כמעט את כל עונת 2013/14, קובי בראיינט מתחיל לחשוב על הקריירה הבאה שלו: איש עסקים. כוכב לוס אנג'לס לייקרס חשף בראיון ברשת ESPN כי הוא מתכנן בנייה של מודל עסקי סביב המותג שנושא את שמו, ולצורך העניין ייסד חברה מסחרית שנקראת Kobe Inc

בראיינט מתכוון לרכז את השקעותיו בתחום הספורט, והודה כי שאב השראה בתחום משני כדורסלני עבר - מייקל ג'ורדן ומג'יק ג'ונסון. ג'ורדן שבאמצעות נייקי "מייצר" את אחד ממותגי הספורט הגדולים בעולם - אייר ג'ורדן, ומג'יק ג'ונסון שעשה את הונו הגדול באמצעות מכירת הזיכיון להשתמש בשמו עבור מוצרים מסחריים.

"אני לא רוצה להגדיל יותר את פורטפוליו החסויות שלי", אמר בראיינט. ההשקעה העסקית הראשונה של כוכב הלייקרס, עליה דיווח בתחילת השבוע, היא כניסה לשותפות בחברת משקאות הספורט BODYARMOR - משקה קוקוס המיוצר עבור אתלטים.

בראיינט שכבר השקיע מיליונים מכיסו בחברה, יהיה בעל האחזקות השלישי בגודלו אחרי המייסדים מייקל רפולה ולאנס קולינס. שני השותפים שלו רשמו כבר אקזיט גדול מאוד בתחום המשקאות - רפולה היה המייסד של חברת משאות שנרכשה על-ידי קוקה קולה ב-2007 עבור 4.1 מיליארד דולר; קולינס מכר שתי חברות שלו באותה שנה לקוקה קולה עבור 250 מיליון דולר.

בכל מקרה, בראיינט עצמו לא יצטרך להיות מוטרד בעתיד הקרוב - הוא מחזיק בחוזה עם לוס אנג'לס לייקרס לשנתיים נוספות בהן יקבל 49.5 מיליון דולר. עד היום הוא רשם בקריירה, ממשכורות בלבד בלוס אנג'לס לייקרס, סכום כולל של 279 מיליון דולר.