"לא להחיל הפיקוח על תעודות סל של חברות קטנות ובינוניות"

במכתב ליו"ר ועדת הכספים טוען איגוד החברות הציבוריות כי "תעודות סל אלה מהוות את חמצן הסחירות והנזילות של החברות הקטנות בבורסה"

במכתב שנשלח הבוקר (ב') ליו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי טוען איגוד החברות הציבוריות כי אין להחיל את תקנות הפיקוח על תעודות הסל הישראליות למניות קטנות ובינוניות. לטענת האיגוד, "תעודות סל אלה מהוות את חמצן הסחירות והנזילות של החברות הקטנות בבורסה, ובלעדיהן המסחר יהיה דליל וזניח, יגרום לחוסר עניין בקרב המשקיעים ויפגע בנגישות לשוק ההון של החברות הקטנות".

לדברי מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו, "המשקיעים המוסדיים לא ערוכים לקיים מנגנון ומערך של תעודות סל ובוודאי שאין כל סיכוי שישקיעו בחברות קטנות במישרין. בפני ועדת הכספים הוצגו נתונים המלמדים, שסך ההוצאות של המוסדיים על דמי ניהול המשולמים למנהלי תעודות סל בישראל הם פחות מ-10 מיליון שקל (כ-5 שקלים בממוצע לעמית לשנה). במבחן עלות-תועלת, מדובר בסכום זניח לעומת הנזק שעלול להיגרם על ידי צמצום המסחר והנזילות בשוק זה אם המוסדיים יחליטו להדיר את רגליהם בעקבות התקינה המוצעת".

עוד נכתב כי, "ענייננו היחיד בנושא הוא טובת המסחר בבורסה במגזר החברות הקטנות והבינוניות ושימור הסחירות והנזילות שלהן. לכן אנו מציעים להחריג את תעודות הסל על חברות קטנות ובינוניות מגדר התקינה המוצעת. למיטב הבנתנו, עמדתנו עולה בקנה אחד עם עמדת הבורסה לניירות ערך ועם עמדת המועצה הלאומית לכלכלה, שייחדה התייחסות מיוחדת לנושא זה במסגרת הצגת עמדתה הכוללת בנושא הנדון".