התפוצצות בנוקיה? רק עוד משחק בדרך ליעד

השחקנים של ירושלים לא יצאו מהכלים, בראד גרינברג נשאר רגוע; גם בירושלים מבינים ש-28 הפרש זה נחמד, אבל לא יסתפקו בשום דבר חוץ מללכת עד הסוף

מי כמו הפועל ירושלים, קבוצה שלא זכתה מעודה באליפות, יודעת שאת הכסף לא סופרים לאחר המחזור ה-24. גם אם במחזור הזה היא ניצחה את מכבי ב-28 הפרש בנוקיה. גם אם במחזור הזה היא חלפה על פני מכבי למקום הראשון בטבלה. כבר מחרתיים יש לירושלים משחק הרבה יותר חשוב - מול נובוגרד ברבע גמר היורוקאפ. ניצחון ברוסיה, או הפסד מינימלי (בפחות משלוש הפרש), וירושלים באמת חודרת גם לצמרת האירופית גם אם זה באמצעות המפעל המשני.

אבל מה שחשוב זה שירושלים ממשיכה להתקדם ולכבוש טריטוריות (כמעט) לא מוכרות. לפני עשר שנים היא אמנם זכתה ביול"ב קאפ, אך מאז היא חוותה כמעט רק כישלונות. היא שכרה את מיטב המאמנים הישראלים ופיטרה את כולם. החליפה אותם כמו גרביים. גם שחקנים. כשכל עונה מעמידה קבוצה חדשה, וכל עונה חוזר סיפור מפח הנפש.

העונה משהו נראה בכל זאת שונה. יש בבירה קבוצת בעלות חדשה (בראשות הפרונטמן אורי אלון, יזם הייטק צעיר שמביא להפועל בדיוק את האנרגיות והחזון הנדרשים) ששכרה מאמן חדש. הפעם לא ישראלי. בראד גרינברג הגיע למלחה רק בגלל רצונו של ארן טלם, שותף משני בקבוצת הבעלות. אלא שלומר על טלם משני זה לפספס את מהותו: מדובר בסוכן שחקני הכדורסל הגדול בעולם. האיש שמייצג בין היתר את קובי בראיינט.

ההתעקשות של טלם על גרינברג נראית כמו בינגו. בעונה שעברה הוליך המאמן האמריקאי את חיפה לאליפות היסטורית ולגמר הגביע. למרות ההצלחה העצומה, אכל קש מהתקשורת שמייצגת את המאמנים המקומיים. גם בירושלים ספג לא מעט חיצים, עד שכמעט כולם הבינו שמה שהוא עושה בעיר הקודש זו עבודת קודש. גרינברג עשה בחצי עונה דברים שנראו שכבר לא ניתן לעשות - הוא החזיר את הלפרין לחיים, הוציא את אליהו מהפריזר, ומצליח לסחוט מחבורת זרים לא מוכשרת במיוחד כדורסל קבוצתי ובעיקר מנצח. והוא מצליח לנהל את כל האגואים שמרכיבים קבוצת כדורסל - ועוד במקום לחוץ כמו ירושלים - באופן מושלם.

הדבר העיקרי בהקשר של הניצחון אתמול הוא שאולי לראשונה העונה, נראה שירושלים לא מוכנה להסתפק במה שהשיגה עד כה. ההתנהלות אחרי הניצחון הענק בנוקיה לא הצליחה להוציא את המאמן ושחקניו מהכלים. גם שם מבינים שזה עוד משחק, בדרך ארוכה ולא זרועה. אם ירושלים - הקבוצה הכי מחוברת, הכי חדה והכי מאומנת בליגה - תסחוב עוד חודשיים את רמת המשחק הזו, אולי גם בעלי קבוצות אחרים יבינו שלהנחית כאן מאמן אמריקאי זה פשוט וקל בדיוק כמו להנחית עשרות זרים אמריקאים.