מועצת הכבלים: שמות המומלצים לתפקיד היו"ר יועברו באפריל

טרם הוכרע סופית האם המועמדת אסתי אפלבאום תמשיך בתהליך המיונים

ועדת האיתור לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין תחליט על שמות חדשים להמליץ עליהם לשר התקשורת ב-2 באפריל. ל"גלובס" נודע כי מבקר המדינה העביר את ההתייחסויות שנדרשו ממנו על-ידי נציבות שירות המדינה בכדי לבדוק האם המועמדת אסתי אפלבאום ידעה כי מתנהלת בעניינה בדיקה במשרד המבקר, בגין התקופה בה שימשה כיו"ר פארק שרון.

בישיבה שהתקיימה אמש (א'), הציגו אנשי נציבות המדינה את המסמכים שהעבירה לשכת מבקר המדינה - טיוטת הדוח באשר לפארק והתייחסויותיה של אפלבאום עצמה לדוח. בתום דיון ער שהתקיים בין חברי הוועדה, עדיין לא הוכרע סופית האם אפלבאום תוכל להתמודד לתפקיד וכמה מחברי הוועדה ביקשו הבהרות נוספות. אלה אמורות להגיע עד לראשית חודש אפריל, אז יוחלט על שמות סופיים שיומלצו לתפקיד.

סוגיית מינוי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין מתארכת כבר למעלה מחודש, לאחר שהתכנסה ועדת האיתור באישור בג"צ. לפני למעלה משנה הומלץ לתפקיד אריאל משעל, אולם שר התקשורת גלעד ארדן לא השלים את המינוי שהחל קודמו בתפקיד. ועדת האיתור החליטה להמליץ על אפלבאום ועל מנכ"לית הוועדה למדרוג ד"ר יפעת בן חי שגב. משעל, לא הומלץ על-ידי פורום הוועדה בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, למרות ששניים מחבריה תמכו בו.

ממשרד מבקר המדינה נמסר, כי "מבקר המדינה אישר להעביר לנציבות שירות המדינה טיוטות של דוח ביקורת לגבי פארק אריאל שרון שיתפרסם ב-13/05/2014 והתייחסויות של אפלבאום לטיוטות הדוח".

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "הנושא עדיין בבדיקה. הוועדה אכן התכנסה אתמול , ותתכנס שוב בשבוע הבא".

אסתי אפלבאום אמרה בתגובה: "אני סומכת על שיקול הדעת של הוועדה ובטוחה שהחלטתה תתבסס על קריטריונים מקצועיים בלבד ולא תושפע מניסיונם של גורמים אינטרסנטים להטות את התוצאות".