טדי שגיא השלים סיבוב על בי-קום ברווח של 58 מ' ש' בשנה

מכר את יתרת מניותיו בחברה האם של בזק, והשיג תשואה חלומית של כמעט 50% על ההשקעה

פחות מתשעה חודשים אחרי שנכנס להשקעה בחברת בי קומיונקיישנס (בי-קום), מימש בסוף השבוע טדי שגיא את יתרת החזקתו בחברה ברווח מרשים. בי קומיוניקיישנס היא החברה האם של חברת התקשורת בזק. שגיא רכש ביוני 2013 כ-12% ממניות החברה במחיר של 35 שקל למניה, ובסך הכל השקיע בה כ-125 מיליון שקל. הרכישה בוצעה אז בפרמיה על מחיר השוק, והגדילה את הנזילות של החברה האם, אינטרנט זהב של שאול אלוביץ', שמכרה את המניות לשגיא.

בפברואר השנה מכר שגיא יותר ממחצית מהמניות שברשותו, במחיר של כ-48 שקל למניה, ואת יתרת המניות הוא מימש כאמור בשבוע שעבר, במחיר של 49.5 שקל למניה. בזמן שהיה בעל מניות נהנה שגיא גם מדיבידנד שחילקה החברה, בגובה של כ-12 מיליון שקל (כ-3.4 שקל למניה). מכאן, שהרווח שלו מגיע לכ-58 מיליון שקל, תשואה של כ-46% על השקעתו

את מניותיו של שגיא בשבוע שעבר הפיצו מיטב ברוקראז' ואקסלנס חיתום. בניגוד למכירת החלק הראשון בפברואר, אז נמכרו המניות לשני גופים - מיטב והפניקס - הפעם המניות "פוזרו" על פני גופים רבים, וככל הנראה אין ביניהם גוף שהגיע להחזקות שמחייבות דיווח בעלי עניין. דיווח על מכירת ההחזקות על ידי שגיא צפוי להתפרסם במהלך הימים הקרובים.

בי קומיוניקיישנס מחזיקה ב-30.9% ממניות בזק, בשווי נוכחי של כ-5 מיליארד שקל. בעלת השליטה בבי קומיוניקיישנס היא אינטרנט זהב שמחזיקה ב-68% מההון.

"נכנסים לשלב הבא בחיי החברה"

בתוך כך, בסוף השבוע העלתה חברת הדירוג מידרוג את דירוג החוב של בי קומיוניקיישנס מ-A2 ל-A1, עם אופק דירוג יציב. אבי בן-נון ממידרוג ציין כי העלאת הדירוג מבטאת את הפחתת סיכון האשראי של איגרות החוב (סדרה ב'), בין היתר על רקע גיוס האג"ח הבינלאומי שהושלם באחרונה. הוא הוסיף כי הדירוג נתמך בחוסן הפרופיל העסקי והפיננסי של בזק, שמדורגת Aa2.

"לאחר ארבע שנים בהן הצלחנו להוריד את החוב הפיננסי נטו של בי קומיוניקיישנס ממעל 5 מיליארד שקל לפחות מ-3 מיליארד שקל, אנו נכנסים כעת לשלב הבא בחיי חברתנו", אמר בתגובה המנכ"ל דורון תורג'מן. "מבנה החוב החדש שלנו שיפר משמעותית את מצבנו הפיננסי, את לוחות הסילוקין העתידיים ואת תזרים המזומנים הפנוי הצפוי לנו. נמשיך להשקיע מאמצים בחיזוק המבנה הפיננסי והנזילות של ביקום, במטרה לשפר את מבנה ההון והחוב של החברה".