גרנתהם: פיצוץ הבועה בשוק בלתי נמנע ויכאיב למשקיעים

להשקפתו של גרנתהם, מנהל ההשקעות הראשי של GMO, הבנקים המרכזיים יצרו בועה עצומה בשוקי המניות ע"י כך שהורידו את הריביות לרמה נמוכה מדי והזרימו טריליוני דולרים לשווקים

ג'רמי גרנתהם, מנהל ההשקעות הראשי של חברת GMO אמר בראיון למגזין פורצ'ן, כי פיצוץ הבועה בשווקים הוא בלתי נמנע ויהיה כואב למשקיעים. גרנתהם רמז שהפעם הפיצוץ יהיה שונה מכיוון שהבנקים המרכזיים לקחו סיכונים מיותרים.

להשקפתו של גרנתהם, הבנקים המרכזיים יצרו בועה עצומה בשוקי המניות, ע"י כך שהורידו את הריביות לרמה נמוכה מדי והזרימו טריליוני דולרים לשווקים.

עם זאת, גרנתהם סבור כי השווקים יטפסו לרמות גבוהות יותר כי "הפד לא גמר את המשחק שלו עדיין והוא לא יפסיק לשחק עד שהבועה תתפוצץ". להערכתו של גרנתהם הפיצוץ יקרה כאשר מדד ה-S&P 500 יטפס בעוד כ-25%.

גרנתהם, שנחשב לאחד המתנגדים הבולטים למדיניות ההקלה הכמותית בה נקט הפד בשנים האחרונות, אמר בנוסף כי הוא לא משקיע את הכסף של הלקוחות על בסיס הספקולציות של הפד.

"אנו משקיעים את כספי הלקוחות בהתבסס על תחזית של 7 שנים, שבהן, להערכתנו, השווקים יעניקו תשואות שליליות למשקיעים". לדבריו, פיצוץ הבועה הבא לא יהיה כמו פיצוץ הבועות האחרונות מכיוון שהבנקים המרכזיים בעולם מינפו בצורה קיצונית את המאזנים שלהם. "זה יהיה כואב מאוד למשקיעים", הוא טען.