יציבות במט"ח: הדולר נותר ב-3.489 ש' והאירו ב-4.814 ש'

הדולר והאירו היציגים נקבעו בהיחלשות של פחות מ-0.1% מול השקל

השערים היציגים של הדולר והאירו נחלשו היום (ד') בשיעור מזערי מול השקל בשוק המט"ח המקומי. הדולר נותר ב-3.489 שקלים והאירו ב-4.814 שקלים.

ברקע למסחר במט"ח עליות שערים במרבית שוקי העולם. "השווקים היו מודאגים מהאפשרות שרוסיה תפלוש לחלק המזרחי של אוקראינה לאחר סיפוח קרים, אבל הסיכויים שזה יקרה נמוכים מאוד, עובדה המגבירה את התיאבון לסיכון בקרב משקיעים", ציין היום מנהל במחלקת המט"ח בבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל מנסה לפרוץ מעלה, אבל בינתיים רמת 3.48 ממשיכה להוות מחסום טכני. גם בעולם הדולר ממשיך ליהנות ממומנטום חיובי. התנודתיות התוך-יומית של הצמד ממשיכה להיות גבוהה באופן חריג, כאשר גם אמש במהלך המסחר הצליח הצמד לזנק לשיא של 3.495 לפני שנסוג. ריבוי הניסיונות הללו לפרוץ מעלה מלמדות על מומנטום שהולך מתפתח ונעילה יומית מעל 3.48 אכן עשוי לפתוח פתח למהלך עקבי יותר כלפי מעלה ולטיפוס אל 3.50 ומעלה. בעולם הדולר ממשיך ליהנות ממומנטום חיובי וזאת לאחר שאמש הפתיע לטובה מדד אמון הצרכנים.

"כאמור, לאחר שהבנק הפדרלי רמז כי המשך ההתאוששות הכלכלית יביא להעלאת ריבית כבר במחצית הראשונה של 2015, לנתונים כלכליים חיוביים בארצות הברית יש השפעה תומכת על הדולר. היום יתפרסם נתון כלכלי משמעותי נוסף בארצות הברית, דוח ההזמנות של מוצרים בני קיימא, ואם אכן הנתון יפתיע לטובה הדולר אמור להמשיך ולהתחזק".