הטיפ היומי: מניה המחפשת ערוץ אסטרטגיה אולטימטיבי

מחלקת המחקר בוויליאם בלייר ממליצה על מניית חברת התוכנה The Ultimate Software Group בהמלצת "תשואת יתר"

חברת התוכנה The Ultimate Software Group נסחרת בנאסד"ק (סימול: ULTI) לפי שווי של כ-3.9 מיליארד דולר. החברה מפלורידה מפתחת פתרונות תוכנה כשירות (SaaS) לתחום השכר ומשאבי האנוש, והיא מעסיקה 2,700 עובדים.

בשבוע שעבר נפגשנו עם מנכ"ל אולטימייט, מיטשל דאוורמן. מהשיחה אתו אנו מבינים, שהנהלת החברה ממשיכה בדיונים עם שותפי הפצה פוטנציאליים במסגרת הערוץ האסטרטגי - פנייה לחברות בגודל של 100-499 עובדים.

ההנהלה מצפה להודיע על האסטרטגיה שלה לקראת אמצע השנה. העדפת החברה היא להשיג מינוף שבו השותף ימכור, יטמיע ויבצע את התמיכה למוצרים שלה. אם החברה לא תצליח להשיג התחייבות של צד שלישי, היא תקים כוח מכירות משל עצמה כדי להגיע לאותו שוק אסטרטגי. היקף השוק הוא למעלה מ-90 אלף חברות בארה"ב, כלומר כ-5 מיליארד דולר.

אנחנו מאמינים שיש יתרונות וחסרונות לשתי אסטרטגיות ההפצה. עם זאת, מכיוון שאנחנו סבורים שההזדמנות המשמעותית נותרה בתוך עסקי הליבה של אולטימייט - חברות של יותר מ-500 עובדים - התוצאה הטובה ביותר לחברה תהיה לעבוד עם צד שלישי בערוץ האסטרטגי, לפחות בטווח הקרוב והבינוני.

לדעתנו, השותף הכי הגיוני הוא חברת PayChex, משום שיש לה צוות מכירות גדול שכולל למעלה מ-2,000 איש; צוות שמבין את השוק ועם חפיפה מועטה לעסקי אולטימייט, משום שהיא פונה בעיקר לחברות של פחות מ-100 עובדים. נראה ששותפות מסוג זה תיצור מצב של win-win לשתי החברות.

אולטימייט מאמינה שהערוץ האסטרטגי יכול להוביל להכנסות של כ-50 מיליון דולר ב-2018, כלומר כ-5% מסך המכירות שהיא מצפה לרשום באותה השנה.

החברה ממשיכה להיות אחת מהמניות המועדפות עלינו לטווח הארוך, לאור הזדמנות השוק המשמעותית והמיצוב התחרותי שלה. אנו ממשיכים להמליץ על מניית אולטימייט "תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון