רגע לפני מסקנות ועדת גרמן: מנכ"ל משרד הבריאות פורש

פרופ' רוני גמזו משמש כחבר פעיל בוועדת גרמן לחיזוק הרפואה הציבורית וימשיך לייעץ לשרת הבריאות יעל גרמן בנושא

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו סיכם עם שרת הבריאות יעל גרמן כי יסיים את תפקידו כמתוכנן, בתום ארבע שנות קדנציה מלאות, ב-1 ביוני השנה. גמזו משמש כחבר פעיל בוועדת גרמן לחיזוק הרפואה הציבורית וימשיך לייעץ לשרה בנושא.

ל"גלובס" נודע כי גרמן וגמזו סיכמו על סיום התפקיד כבר לפני יומיים, זאת בעקבות שורה של מחלוקות בין השניים וגם לאור עמדתה של שרת הבריאות ולפיה יישום ההמלצות של הוועדה צריך להיעשות על ידי מי שאינו מנהל כיום את המערכת. אחת המחלוקות הבולטות נסובה סביב המשבר בבית החולים הדסה, כאשר גמזו התנגד להקפאת ההליכים ואילו גרמן תמכה בה.

נציין כי מדובר בהודעה מפתיעה על רקע העובדה כי היא נמסרה זמן קצר לפני סיום עבודתה של ועדת גרמן - ועדה שפרסמה רק לפני שבועיים המלצה ראשונה לפיה בתי החולים הממשלתיים ינותקו ממשרד הבריאות זאת בעוד שגמזו הציע להותיר אותם בתוך המשרד תוך הקמת "מנהלת" שתהיה כפופה לו.

גמזו נחשב למנכ"ל פעלתן ביותר שלא היסס להתעמת עם משרד האוצר ועם גורמים שונים במערכת. מנגד, נטען נגדו כי כמו קודמיו הוא הגיע מבית חולים ויחזור לנהל בית חולים, ועל כן לכאורה לא מיהר לבצע שינויים.

שורה של תחקירי "גלובס" מהעת האחרונה על הנעשה בכמה מבתי החולים הממשלתתיים עוררה מבוכה רבה בהנהלת המשרד ובמיוחד בלשכתה של השרה גרמן.

פרופ' גמזו, רופא נשים בעל תואר במשפטים, מחקר ומנהל עסקים, מונה ע"י ח"כ ליצמן, ששימש כסגן שר הבריאות בממשלה הקודמת, כמנכ"ל משרד הבריאות לאחר ששימש כמנהל בית החולים הכללי באיכילוב. במהלך כהונתו במשרד הבריאות ניהל גמזו את הכנת ויישום התוכנית האסטרטגית של משרד הבריאות ומערכת הבריאות לשנים הקרובות, שכללה במרכזה את חיזוק הרפואה הציבורית.

פרופ' גמזו מסר כי "אחרי ארבע שנים אינטנסיביות של עבודה קשה וסוחטת מסביב לשעון, ולאחר שיקום תדמיתו של משרד הבריאות וחיזוק מעמדו הציבורי, אני עוזב בתחושת סיפוק מלאה. אני משאיר מאחוריי משרד חזק עם חזון ברור שתוכנית העבודה שלו סדורה לשנתיים הקרובות, ושבראשו עומדים גורמי המקצוע הטובים ביותר במערכת ובמבנה ארגוני איתן".

השרה גרמן אמרה כי עם כניסתה למשרד פגשה באחד המנכל"ים הטובים ביותר בשירות הציבורי, אדם משכמו ומעלה המקדיש עצמו למען העבודה הציבורית. "רוני ליווה אותי, ייעץ לי ולימד אותי ומצאתי בו איש מקצוע ומנהל בעל יכולות מנהיגות בלתי רגילות, חריצות וחוכמה".