דירוג עשירי העולם: צוקרברג איבד השבוע 3.1 מיליארד ד'

מייסד פייסבוק מדורג במקום ה-22 בדירוג בלומברג עם 27 מיליארד ד' ■ "נפילת הסוכר" של מפתחת "קנדי קראש" עלתה ליו"ר 157 מיליון ד' ■ יו"ר טסלה איבד 634 מיליון ד' ■ לביל גייטס יש כ-79 מיליארד ד' ולקרלוס סלים 65.5 מיליארד ד'

מארק צוקרברג (29), מייסד הרשת החברתית פייסבוק, הפסיד בשבוע החולף 3.1 מיליארד דולר מהונו על רקע נפילה של 11% במניית פייסבוק במהלך שבוע המסחר בוול סטריט ומאז הודיעה על רכישת אוקולוס בכ-2 מיליארד דולר. לפי מדד עשירי העולם של בלומברג (Bloomberg Billionaires Index), צוקרברג ממוקם במקום ה-22 בדירוג היוקרתי עם 27 מיליארד דולר.

מדד הנאסד"ק, שבו נמנות רוב מניות הטכנולוגיה הגדולות, נפל השבוע בכ-3% בוול סטריט, על רקע חששות המשקיעים מהמשך הצמצום של המדיניות המרחיבה מצד הפדרל ריזרב, בשל משבר רוסיה-אוקראינה שמהווה איום גיאופוליטי גדול, ועקב צפי לחולשה בדוחות החברות לרבעון הראשון של השנה.

"השבוע החולף מביא לזהירות יתר בקרב המשקיעים בוול סטריט", אמר ג'ון קארי מ-Pioneer Investment. "הפעילים אומרים 'אולי כדאי להוריד כמה ז'טונים מהשולחן', וזה מביא למה שאנחנו רואים בשוק".

מייסדי גוגל סרגיי ברין ולארי פייג' איבדו בשבוע החולף 3 מיליארד דולר במצטבר מהונם האישי, כשמניית גוגל יורדת כ-5% ב-5 ימי מסחר. מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס איבד 1.9 מיליארד דולר מהונו לאחר שהחברה הודיעה כי תחתוך מחירים לשירותי הענן שלה, יום אחרי הודעה דומה של גוגל.

יצרנית משחק ה"קנדי קראש", מניית KING , החלה להיסחר ביום רביעי השבוע ואיבדה מאז כ-20% מערכה ב-3 ימי מסחר. "נפילת הסוכר" של המניה "עלתה" ליו"ר מארווין מוריס 157 מיליון דולר.

מניית יצרנית המכוניות החשמלית טסלה ירדה השבוע ב-7% וליו"ר אלון מאסק (Elon Musk) נגרעו 634 מיליון דולר מחשבון הבנק. מייסד אורקל לארי אליסון הוסיף השבוע 1.7 מיליארד דולר לחשבון הבנק והוא מדורג במקום ה-8 במדד עשירי העולם עם 44 מיליארד דולר.

ביל גייטס נותר במקום הראשון בעשירי העולם עם הון מוערך של כ-79 מיליארד דולר, והמקסיקני קרלוס סלים מדורג אחריו עם 65.5 מיליארד דולר. במקום השלישי נמצא הספרדי אמניקו אורטגה עם 63.8 מיליארד דולר.