סוני Z1 קומפקט - סמארטפון חזק לחובבי מסך קטן

גרסת המיני של האקספריה Z1 הוא סמארטפון עם חומרה חזקה במיוחד, שמתאימה למי שלא רוצה מכשיר עם מסך גדול מאוד ■ המחיר - ממש לא קומפקטי

יצרניות הסמארטפונים נוהגות להוציא מדי שנה מכשירי דגל, כמו גלקסי S4 של סמסונג או G2 מיני של LG. לאחר מספר חודשים שהמכשיר נמצא בשוק הן מוציאות גרסת מיני שלו, הכוללת עיצוב זהה אבל רכיבי חומרה חלשים יותר. סוני, שהשיקה בארץ את אקספריה Z1 רק לפני שלושה חודשים, החליטה להביא לחנויות את גרסת הקומפקט של אותו מוצר. בניגוד לגרסאות מיני של המתחרות, כאן מדובר בדגם עם נתוני חומרה זהים, אולם עם מסך קטן יותר ובמחיר נוח יותר - אך לא נמוך.

מסך: השינוי המשמעותי בין ה-Z1 לדגם הקומפקט הוא המסך. גודלו 4.3 אינץ במקום 5 אינץ', והוא לא Full HD. עדיין מדובר באיכות טובה מאוד.

מצלמה: סמארטפונים בגרסת מיני מגיעים בדרך כלל עם מצלמות בינוניות, פה סוני לא ויתרה ושילבה בגרסת הקומקפט מצלמה עם חיישן 20.7 מגה פיקסל. איכות התמונה מצוינת גם באור יום וגם במקומות סגורים. יש אפילו אפליקציה פנימית מוצלחת מאוד, שמשתמשת במציאות רבודה לצילום תמונות עם איורים של דינוזאורים או גמדים ביחד עם האדם המצולם.

מיגון: כמו סמארטפונים אחרים של סוני, גם הדגם הזה עמיד למים עד לעומק של 1 מטר למשך חצי שעה. יתרון שקשה למצוא במכשירים מקבילים (למשל, ה-S4 אקטיב של סמסונג שהיבואן מסיר אחריות מהעמידות למים). כדי לשמור על המיגון למים, צריך לוודא שכל המכסים סגורים. סוני שיפרה את התחום הזה, כאשר הכניסה לאוזניות לא כוללת מכסה ועדיין מוגנת למים.

חומרה: בניגוד למכשירי מיני, דגם הקומפקט זריז. יש לו מעבד ארבע ליבות מסוג סנפדרגון 800 של קוואלקום במהירות 2.2 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ו-16 ג'יגה זיכרון אחסון כולל אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת ג'לי בין (4.3).

סוללה: הסוללה מאפשרת לעבוד עם הסמארטפון יותר מיום ( 2,300 מיליאמפר).

בשורה התחתונה: Z1 קומפקט הוא סמארטפון עם חומרה חזקה במיוחד, שמתאימה למי שלא רוצה מכשיר עם מסך גדול מאוד.

מחיר: 2,700 שקל.

ציון: 9.