כאשר הצופים מפסידים

בין כל אוהדי הכדורגל יש קונצנזוס - דני נוימן חסר כישורים הולמים

משחק העונה בליגת העל, ב', 20:50, ערוץ 1

שידור של אירועי ספורט הוא עניין חמקמק. לא רק שבעת רכישת הזכויות לא תמיד ניתן להעריך את טיב המשחקים שבדרך - קחו לדוגמה את עונת האליפות של קריית שמונה לפני כשנתיים: עם כל הכבוד להישג הספורטיבי, מבחינת רייטינג היה מדובר באסון כששתי התל-אביביות, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים נותרו מחוץ למרוץ - לפעמים נוצרים קונפליקטים תוך כדי העבודה. הערב למשל, ניצחון של מכבי תל אביב, אחת ממושכות הרייטינג הגדולות, יכריע סופית את גורל האליפות ולמעשה ייתר את המשך השידורים בחודש וחצי שנותרו עד לסיום העונה. או כמו שאמר לי פעם שדר ספורט מוכר (לא בהקשר של העונה הנוכחית): בכל פעם שהמוליכה מפסידה, אנחנו שמחים.

ומה קורה כאשר הצופים מפסידים? אם יש משהו שקיים עליו קונצנזוס בין אוהדי הכדורגל - מהפועל עד למכבי ומבית"ר עד לסכנין, הרי זו ההסכמה לגבי איכותו של דני נוימן כפרשן. ידמה כל חובב כדורגל את ה"קלאסיקו" המלהיב האחרון וישאל את עצמו מה היה קורה אם נוימן היה מפרש אותו. תודה על שיתוף הפעולה - עכשיו אתם מבינים מה פוטנציאל הנזק של האיש למשחק שאתם מוכרחים לראות.

למה אני מעלה את הנקודה כעת? כי את הקיץ הקרוב יבלה נוימן לקצב הסמבה בברזיל, על חשבונכם, כחלק מצוות השידור המוביל של ערוץ האגרה. נוימן הוא אולי לא הבעיה של רשות השידור, אבל הוא סימפטום מובהק למצב שבו איש חסר כישורים הולמים נמצא בתפקיד שיש לו רלוונטיות למספר רב של צופים.

מישהו יכול לדמיין מצב שכזה מתקיים בחברה פרטית? עובדי רשות השידור, שנאבקים עתה על עתידם, צריכים לדעת שנוימן אחד בחזית שידורי הספורט, גורם נזק ציבורי שמוחק את תרומתם של עשרות עיתונאים חרוצים ברשת ב' ובאולפני מבט.

אם מכבי תל אביב תנצח היום, יכול נוימן להתחיל לארוז את הטרולי בדרך לקופה קבנה: גם אם יסגרו את רשות השידור, הוא לפחות ייהנה מטיול שחרור בברזיל.

חשיבותם של שחקנים מושמצים

דמי מור, טום קרוז וארנולד שוורצנגר, הערב (ב') בערוצי הסרטים

זוכרים את "קוקטייל" (22:00 "הוט פריים")? ברמן מצליח עם חלומות גדולים, שמורד במנטור שלו ומתאהב בבת עשירים. או בשתי מילים: טום קרוז, שמזל שמיהר להשתתף גם ב"איש הגשם" והציל את תדמיתו כשחקן רציני (לפחות עד לריקוד על הספה של אופרה וינפרי). לצידו של קרוז בסרט הזה, אפשר לראות את אליזבת שו הצעירה, מי שהתגלתה סופית לצידו של שחקן אחר, ניקולאס קייג', ב"לעזוב את לאס וגאס" הדיכאוני והמוערך.

לקרוז לפחות היו כמה סרטים מוצלחים בקריירה שלו, אבל מה תגידו על דמי מור? "הצעה מגונה" (21:30, "יס 1") לצידם של וודי הארלסון ורוברד רדפורד הוותיק, הוא סרט סביר יחסית ל"רוח רפאים", שלא לדבר על תפקידים כחיילת הראשונה ב"נייבי סילס" או כבוסית שמטרידה מינית את מייקל דאגלס.

ובכל זאת, היזהרו כשאתם מבקשים ללעוג לשני אלה. למה? כי גם ארנולד שוורצנגר היה במשך שנים מטרה לחיצי הביקורת ששחטה את כושר המשחק שלו. עד שהגיע קולין פארל ושיחזר את "זיכרון גורלי" (22:00, "יס 2"), ללא ספק הטוב שבסרטי שוורצנגר (בגרסה המקורית הופיעה לצידו שרון סטון, אפרופו כוכבים עם דימוי בעייתי). על רקע הדלות של השחזור המושקע, מתעורר געגוע עז לשרירן האוסטרי שהיה למושל קליפורניה, שפתאום מתברר שהיה טוב בהרבה ממה שאנחנו זוכרים.