לדור: מסר מרשיע גם כלפי ההתנפלות על הפרקליטות

בסביבתו של פרקליט המדינה לשעבר אמרו היום כי בהכרעת הדין של לדור יש משום הרשעה לא רק של הנאשמים, אלא גם של האסטרטגיה שהנחתה את אולמרט ואנשיו לאורך כלל משפטיו

פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, האזין הבוקר (ב') בדריכות לדיווחים שיצאו מבית המשפט המחוזי בת"א, במהלך מתן הכרעת הדין בתיק הולילנד. כשהבין שהנאשמים המרכזיים בתיק בדרך להרשעה, ובהם רה"מ לשעבר, אהוד אולמרט, ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, ראש העיר ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, והאחרים - נסוכה בקרבו תחושה של הקלה גדולה מלווה בסיפוק מקצועי רב.

לדור שימש פרקליט המדינה כמעט לאורך כל תקופת פרשת הולילנד, וזו רשומה במידה רבה על שמו. מאחר שהיועץ המשפטי הנוכחי, יהודה וינשטיין, היה בעבר בין סנגוריו של אולמרט, היה לדור גורם הבכיר ביותר שקיבל את ההחלטות בתיק הולילנד. הוא קיבל את ההחלטה לחתום עם שמואל דכנר על הסכם עד מדינה, שנחשב חריג ושנוי במחלוקת אפילו בתוככי הפרקליטות, הוא זה שקיבל את ההחלטה להגיש כתב אישום באשמת שוחד נגד אולמרט והאחרים, והוא זה שספג את ההתקפות וההשמצות הציבוריות.

בניגוד למשפטו הקודם של אולמרט, בבית המשפט בירושלים, שבו בתום הכרעת הדין ערכו אולמרט ומקורביו הילולה על מדרגות בית המשפט ואחד מהם, אמנון דנקנר ז"ל, אף הציע ללדור לשים קץ לחייו, היום סומן כיום ניצחונו הגדול של לדור.

בסביבתו של לדור אמרו היום כי בהכרעת הדין של לדור יש משום הרשעה לא רק של הנאשמים, אלא גם של האסטרטגיה שהנחתה את אולמרט ואנשיו לאורך כלל משפטיו. השופט דוד רוזן, אמר לדור למקורביו, העביר מסר מרשיע כלפי אסטרטגיית ההתנפלות על הפרקליטות ועל פרקליט המדינה, כלפי הביקורת המופרכת והזדונית שפיקפקה בניקיון שיקול הדעת שלו, כלפי הצגתו כהזוי והצגת עדי התביעה כהזויים, וכל זאת בדרך בריונית, על-אף המצג הכביכול מכובד. אלמלא הייתה היום הרשעה גורפת, האסטרטגיה הזו הייתה חוזרת על עצמה גם להבא.

עוד אמר לדור למקורביו כי לא תמיד הפרקליטות יוצאת מבית המשפט עם הרושם שההכרעה המשפטית היא באמת נכונה, ראויה, מאוזנת, אמיצה, נטולת פניות ומשקפת את המציאות שהתביעה כל-כך האמינה בה, כפי שקורה היום.

לדור ידע שהוא מבסס את תיק הולילנד במידה רבה על עדותו של עד המדינה דכנר, אדם מבוגר וחולה, שעדותו הייתה בעייתית מלכתחילה. למקורביו סיפר לדור, שכל יום שעבר ושבו דכנר המשיך בביצוע המטלה האדירה שנטל על עצמו, היה בבחינת נס. דכנר סיפר סיפור של שחיתות המגיעה עד השמיים, תרתי משמע.

לא לדור ולא איש בפרקליטות צפו את היקף הפרויקט - 70 ימי עדות במשטרה, עוד 70 ימי ראיונות בפרקליטות ומספר דומה של ימי עדות בבית המשפט, שלא הושלמה בשל מותו. אחרי מותו של דכנר שקלו בפרקליטות ברצינות אם לקבל את בקשת הנאשמים שהפרקליטות תחזור בה מכתב האישום כולו, אך לדור הכריע להמשיך בניהול התיק.