אורי לוין ירכז את תחום ההתייעלות בבנק דיסקונט

‎‎לוין, שהיה בעבר עוזרו האישי של צבי זיו בבנק הפועלים, ימונה לראש חטיבת תכנון, כספים ואסטרטגיה‏

‎‎לילך אשר טופילסקי ממשיכה לבצע מינויים בהנהלת דיסקונט. ל"גלובס" נודע, כי אשר טופילסקי צפויה למנות את אורי לוין לתפקיד סמנכ"ל בכיר בבנק. לוין ימונה לראש חטיבת תכנון, כספים ואסטרטגיה, ויחליף את גלעד סוקולוב שעזב לפני מספר חודשים את הבנק, אך יקבל לאחריותו תחומי אחריות נוספים שלא היו שייכים לחטיבה של סוקולוב, ובראשם תכנון המשאבים של הבנק, וכן ייקח חלק מרכזי בתהליך ההתייעלות שלו. כמו כן הוא ירכז את פעילות קשרי משקיעים, תחום הרכש ואחריות על החברות הבנות של הבנק (כאל, מרכנתיל וכדומה).

‏‏לוין מכהן כמנכ"ל חברת ‏ISP‏, חברת ברוקרים הפעילה בישראל ובשוויץ והמנהלת השקעות למשפחות עשירות ולגופים מוסדיים. בין בעלי השליטה בחברה נמצא גם איתי שטרום, המעורב בחקירה נגד נוחי דנקנר, ונחשד כי סייע לדנקנר לבצע הרצת מניות של אי.די.בי.

‏אשר טופילסקי מכירה את לוין מימיהם המשותפים בבנק הפועלים. לוין כיהן כעוזר האישי של המנכ"ל לשעבר, צבי זיו, ואף היה מעורב במכירת תיק ה-‏MBS‏ של הבנק לקרן פימקו, ועבד מול ‏ISP‏ ששימשה כמתווך בעסקה. כשנתיים לאחר מכן עבר לוין ל-‏‏ISP‏.

‏טרם תפקידו ב-‏ISP‏, כיהן לוין כמנהל פיתוח עסקי, שיווק ואסטרטגיה בחטיבה העסקית של בנק הפועלים. לוין (42), טייס לשעבר, שעבד בעבר במקינזי, היה מוערך מאוד בבנק הפועלים. במסגרת מינויו, אשר טופילסקי ביצעה שינוי ארגוני בבנק, והאצילה אליו לא מעט סמכויות, כך שהוא יהווה למעשה מעין ‏CFO ‎‏ של הבנק.

‏‏זהו המינוי השני שמובילה אשר טופילסקי. באחרונה הודיעה על מינויה של יפית גריאני לראש חטיבת התפעול והלוגיסטיקה בבנק, שקודמה מתוך דיסקונט. לפי הערכות, אשר טופילסקי מתכננת שינויים נוספים בהנהלת הבנק, ובמסיבת העיתונאים שקיים דיסקונט לפני כשבועיים אמרה שהמינויים יבוצעו הן מתוך הבנק והן מחוצה לו.‏ ‏‎‎‏