טאואר קופצת כ-5%: השלימה את המיזם עם פנסוניק

המיזם המשותף יאפשר לחברה להגיע לקצב הכנסות שנתי של 900 מיליון דולר בסוף השנה

מניית טאואר קופצת היום (ג') בבורסה לאחר שהודיעה על השלמת המיזם המשותף עם פנסוניק, אשר יאפשר לה להגיע לקצב הכנסות שנתי של 900 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה.

במסגרת המיזם המשותף (JV) עם פנסוניק, העבירה פנסוניק את תהליכי ייצור השבבים ומתקני וציוד הייצור שלה בשלושת מפעליה שביפן (אוזו, טונאמי ואראי) לטובת השותפות, תוך התחייבות לרכוש את מוצרי הסמיקונדקטור שלה מהשותפות לאורך תקופה ממושכת של לפחות חמש שנים. טאואר מחזיקה ב-51% ממניות המיזם המשותף וקצב המכירות השנתיות של החברה צפוי לגדול בכ-400 מיליון דולר בשנה, החל מהרבעון השני של השנה.

המיזם יאפשר לטאואר להציע ללקוחות מגוון רחב יותר של פלטפורמות אנלוגיות ייחודיות. כושר הייצור של השותפות הוא כ-800 אלף פרוסות בשנה (8 אינץ') בשלושת מתקני הייצור, ובכלל זאת טכנולוגיית 300 מ"מ, המתקדמת בעולם.

בנוסף, טאואר מתכננת להפסיק את פעילותו של מתקן הייצור שלה בנישיוואקי ביפן, תוך איחוד פעילות מפעל זה עם פעילות המפעלים של השותפות. הדבר יאפשר חיסכון של 130 מ' ד' בשנה בעלויות שוטפות. מוצרים של לקוחות עיקריים, המיוצרים כיום בנישיוואקי, יועברו למפעליה האחרים של החברה ברחבי העולם.

"במהלך החודשים האחרונים בהם קיימנו משא ומתן עסקי, תכנון אסטרטגי עסקי ותפעולי, רכשנו כבוד רב ליכולות הטכניות ולאופיה האישי והארגוני של חברת פנסוניק בכל רמות הארגון", מסר ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר. "כבר כיום, נוכח שותפות זו, לקוחות ומוצרים נוספים הצטרפו לפעילותה של טאואר-ג'אז בעוד שרבים אחרים מחכים לתחילת פעילות".

בתמורה להחזקת 51% בשותפות, סיפקה טאואר לפנסוניק 870,454 מניות רגילות של החברה בשווי 7.5 מיליון דולר. כתוצאה מאחזקת המניות הרגילות, תחזיק פנסוניק כ-1.8% ממניותיה הרגילות של החברה. את טאואר-ג'אז ייצגו בעסקה עוה"ד דיוויד שפירא ואלירן פורמן ממשרד עו"ד יגאל ארנון ושות' וכן משרד עורכי דין היפני DLA פייפר.