וילי פוד נכנסת למשקאות הקלים: משיקה את "גרין קולה"

המשקה משווק בימים אלה ברשת שופרסל והשיווק יורחב לאחר חג הפסח לרשתות שיווק נוספות

חברת וילי פוד נכנסת לשוק המשקאות הקלים. היום (ג') השיקה החברה את המותג "גרין קולה" - משקה קולה ללא סוכר וללא אספרטם המבוסס על ממתיק צמח הסטיביה. המשקה משווק בימים אלה ברשת שופרסל והשיווק יורחב לאחר חג הפסח לרשתות שיווק נוספות. עם זאת, לווילי פוד אין כוונה להיכנס בשלב זה לשוק הקר, קרי למסעדות ובתי קפה הנחשבים למעוז כוחה של החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל). ‏

לדברי מנכ"ל וילי פוד, צביקה ויליגר, יעד המכירות למותג החדש עומד על 20 מיליון שקל בשנה במחירי צרכן. "אנחנו נכנסים לקטגוריה הכי קשה במשקאות, אנחנו הראשונים להוביל בה ערך של אורח חיים בריא. אין לנו קטגוריה שנכנסנו אליה ולא היה שחקן ששולט בה. כל הקטגוריות שנכנסנו אליהן היו קשות ויש בהן מלחמות עולם. אני מקווה שכאן יתנו לנו צ'אנס. המותג קוקה-קולה הוא אחד ממוצרי הלוס לידר הגדולים ביותר בארץ. בכלל, אתה רואה שרשתות השיווק מרוויחות הרבה פחות וחברות המזון הגדולות מרוויחות הרבה יותר. הרשתות יחפשו אלטרנטיבה להרוויח הרבה יותר", אומר וילינגר. ‏

עם זאת הוא מוסיף, "אני לא מכוון לקוקה קולה. אנחנו עוד רחוקים". ‏

המותג החדש שייך לחברת גרין קולה שהוקמה על-ידי פריקליס וניריס, יוצא חברת קוקה-קולה הבינלאומית. מדובר בחברת משקאות הפועלת קצת יותר משנה ומחזור מכירותיה השנתי עומד על כ-14 מיליון אירו. ‏

ראוי לציין שחברת קוקה-קולה הבינלאומית מייצרת אף היא מוצר דומה תחת השם "גרין קוקה-קולה" וזו רק שאלה של זמן עד שהחברה בישראל תשיק אותו בשוק המקומי. המשמעות היא של"גרין קולה" של וילי פוד יהיה יתרון חדשני לזמן מוגבל בלבד. בהתייחס לכך אומר ויליגר, "אני מקווה שקוקה-קולה ישראל תשיק את המשקה בישראל ותבנה את השוק, אולי נצעד אתם יחד קדימה".‏

מחירו של בקבוק ליטר וחצי "גרין קולה" לצרכן יעמוד על 5.9 שקל לצרכן, מחיר שישיה של ליטר וחצי על 35.4 שקל, ושישיית פחיות ב-18 שקל. לשם השוואה נציין כי מחירו של בקבוק קוקה-קולה 1.5 ליטר לצרכן ברשתות עומד על -6.4-7.5 שקל. פחיות משקה כמעט שאינן נמכרות ברשתות השיווק. ויליגר סירב לחשוף מה הרווחיות שתהיה לרשתות מהמותג החדש אך לא הסתיר כי הוא מקווה ליצור אצלן תמריץ לשיווק המשקה החדש באמצעות רווח משמעותי על המשקה. ‏‏