יועצי השקעות - ממה חוששים משקיעי הזהב?

השבוע יתקבלו בארה"ב שפע נתוני מאקרו, בהם דוח התעסוקה שיתפרסם ביום ו' ■ משקיעי הזהב חוששים כי שיפור של ממש, יביא להחלשות מחודשת של המתכת

שוק העבודה ארה"ב / צילום: רויטרס
שוק העבודה ארה"ב / צילום: רויטרס

נתוני התעסוקה שיתקבלו ביום שישי הקרוב בארה"ב ישפיעו על המשקיעים, ובמידה רבה גם על מי ששב אל הזהב.

"הכלכלה הגדולה בעולם נמצאת על מסלול ההתאוששות, וזה איתות דובי עבור הזהב", אמר היום (ג') נעים אסלאם, אנליסט שווקים בחברת Ava Trade, בראיון לאתר CNBC. "כבר טענו בעקביות כי רק אם נעלה מעל רף של 1,400 דולר לאונקיה, יש לצפות להתפתחות של ממש".

מסקר שערך האתר עולה כי 65% מהמשתתפים מאמינים שמחיר הזהב יצנח השבוע. 22% השיבו כי לא יהיה כל שינוי, ואילו 13% בלבד אמרו כי הם מצפים דווקא לעליות.

הנחת הבסיס היא שאם הנתונים החדשים יעמדו בציפיות, ויצביעו על שיפור במספר המשרות, הרי שהדבר ייחזק את הדולר ואת שוק המניות, ומאידך - יחליש את הזהב, ואת מעמדו כחוף מבטחים. נזכיר כי שנת 2013 היתה גרועה במיוחד עבור המתכת אשר מעמדה כנכס בטוח נפגע משמעותית, אולם בשנת 2014 היא שבה והתאוששה- ככל הנראה, לא מספיק.

לציפיות הגבוהות מנתוני התעסוקה נלוות גם העובדה שהפעם לא נראה את השפעתו של מזג האוויר הקשה, אשר גרם עד עתה לנתונים כלכליים נמוכים ומאכזבים.

בתוך כך, יו"ר הפד ג'נט ילן אמרה אמש, בנאום שנשאה בשיקגו, כי עבור רבים מהאמריקנים, ההתאוששות הכלכלית עדיין נדמית כמו מיתון, ולכן הפד ימשיך לתמוך בכלכלה בתקופה הקרובה בצורה "יוצאת דופן", כלשונה. ילן ציינה גם את המחסור במשרות, על אף נכונות של אמריקנים לעבוד, כעדות לנחיצות שבתוכנית ההקלה הכמותית של הפד.