יער חדש ביפו: תערוכה חדשה של שני פסלים גדולים ומפתיעים

בתערוכת היחיד - "יער חדש", מציגה האמנית אצ'י ורנר-נירי ציפורי בטון על בקבוקי פלסטיק וגנים תלויים מחומר בידוד מוקצף

תערוכת היחיד "יער חדש" מתגלה האמנית אצ'י ורנר-נירי באור חדש ושונה. הפסלת, שיצקה מטבעות וגופים בברונזה, מציגה הפעם שני מיצבים פיסוליים גדולי מידות, מחומרים מפתיעים, שאינם מקושרים בדרך-כלל עם אמנות "אצילה". במרכז התערוכה שני פסלים שנעשו במיוחד עבור חללי גלריה (site specific), מחומר בידוד פלסטי מוקצף, האחד תלוי מהתקרה והשני פרוש על הרצפה, בהשראת מיתוס הגנים התלויים של בבל.

ורנר-נירי עוסקת בנקודות המפגש הטעונות, האלימות לעתים, של מרחבי הטבע עם "מכבשי התרבות", כדבריה ולהיפך, עם כוחו ההרסני של הטבע, שהאדם מנסה אך לא יכול לרסנו ולאלפו. היא מתייחסת למפגש הטעון הזה מתוך עמדה של חשש מהול באופטימיות.

ורנר-נירי: "החברה האנושית המודרנית, המפלסת, סוללת, בונה ומרחיבה, מתפשטת על חלקות הולכות ומתמעטות של מרחבים לא נגועים, חופשיים, העוטפים את המבקר בתוכם בסביבה נושמת ונטולת זמן. בין אם אלו אזורים עירוניים או אתרי תיירות מרוחקים, נוכחות האדם בטבע היא נוכחות כובשת, הרותמת את הטבע לצרכיו ומכרסמת ביכולת האנושית להתקרב למקום במצבו הטבעי".

מתוך מסע החיפושים שלה עלו חומרי גלם חדשים ומפתיעים, והתערוכה כוללת פיסול בפוליאוריתן מוקצף, בצבעוניות עזה, מיחזור ושימוש בחפצים מן הקיים (רדי מייד), שילוב בין חומרים נחותים, כמו צינורות ניקוז או בקבוקי פלסטיק, עם יציקות בטון וברונזה משפת הפיסול הקלאסית, ששלטה בעבודתה בעבר.

כל אלה מעניקים לתערוכה מגוון חזותי וחומרי ועומק הבעה.

גלריה מרחב לאמנות, ככר קדומים 8 יפו. הפתיחה: יום ו, 4.4, 11:00