לילה ללא שינה: עובדי מש' החוץ קרובים להסכם

העובדים, בדגש על שליחים מעבר לים, יזכו לתוספות שכר, הגדלת המרכיב הפנסיוני, סבסוד נוסף לגני ילדים, תוספת כוננויות ועוד

המו"מ המרתוני לקראת הסכם עבודה חדש שיסיים את השביתה של עובדי משרד החוץ, נמשך ברצף מאז אמש (ב') בשעה 18:00, ולמעט מה שהוגדר כ"מוקש אחד", הצדדים הגיעו להסכמות על כל הסוגיות שבמחלוקת. כך נודע ל"גלובס".

על פי המסתמן, עובדי משרד החוץ, בדגש על השליחים מעבר לים, יזכו לתוספות שכר, להגדלת רכיבי הפנסיה ולהטבות שונות. כך, בין היתר, עובדים שהם הורים לילדים קטנים יזכו לתשלומים מיוחדים עבור מימון גני ילדים ומסגרות דומות, מעבר לקבוע בהסכם הקיבוצי הכללי של עובדי המגזר הציבורי. חלק מהעובדים יזכו גם לתוספת כוננויות, שיכולה להגדיל משמעותית את ההכנסה החודשית.

למעשה, כבר בשעה 6:00 בבוקר הושגו הבנות סופיות, אולם לאחר שהצדדים החלו לנסח את ההסכם באופן פרטני צצו מספר בעיות. לפי שעה, נותרה מחלוקת אחת, סביב תנאי העסקתם של העובדים המנהלתיים. המחלוקת הזו, כך לפי מספר גורמים שונים, עלולה להביא גם לפיצוץ השיחות אם לא ייחתם ההסכם בשעות הקרובות.

המו"מ מתנהל בלשכתו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ומשתתפים בו בין היתר הממונה על השכר במשרד האוצר קובי אמסלם והנשיא לשעבר של בית הדין הארצי לעבודה, השופט בדימוס סטיב אדלר, שנקרא על ידי שר החוץ אביגדור ליברמן לשמש כמגשר בין הצדדים.

גורמים בממשלה הודו היום כי בתנאי עבודתם של עובדי משרד החוץ קיימים בעיות שונות, בעיקר בכל הקשור לפגיעה בבני או בנות הזוג של הנציגים בחו"ל. לא מדובר רק בפגיעה בהכנסה, אלא בפגיעה מתמשכת בקריירה תוך איבוד זכויות המגיעות בגין רצף העסקה.

שביתת עובדי משרד החוץ נמשכת כבר שבוע וחצי, במסגרתה כל הנציגויות בחו"ל מושבתות לחלוטין. השביתה משבשת ביקורים רשמיים בארץ ובחו"ל, ומסיבה נזק לשירות החוץ של ישראל שנתון ממילא לביקורת.