רעידת אדמה והתרעת צונאמי בצ'ילה: תושבים פונו מבתיהם

רעש אדמה עז בעוצמה של 8.2 דרגות פקד הלילה את צפון צ'ילה שבדרום אמריקה - רעידה שבעקבותיה הוצאה אזהרת צונאמי מיידית ■ תושבים באזור פונו מבתיהם, גם בפרו ובוליביה השכנות הוצאה אזהרה דומה

רעש אדמה עז בצ'ילה הביא להרוגים, פצועים - ולחשש מצונאמי: שני בני אדם נהרגו ושישה נפצעו כתוצאה מרעידת אדמה עזה בעוצמה של 8.2 דרגות שפקדה הלילה (ד') את חופיה הצפוניים של צ'ילה שבדרום אמריקה - אירוע שבעקבותיו הוכרזה באזור חוף האוקיינוס השקט של היבשת התרעת צונאמי מיידית.

בעיר אריקה שבצפון צ'ילה, הסמוכה לגבול עם פרו, דיווח ראש העיר על מספר נפגעים ועל הרס של בתי מגורים - זאת לאחר שגלים בגובה של כשני מטרים פגעו בעיר הסמוכה לחוף והביאו לקריסה של חלקי קרקע.

"לרעידת אדמה בעוצמה שכזאת יש את הפוטנציאל ליצור צונאמי הרסני", נכתב בהודעה שפרסם המרכז הפסיפי להתראה מצונאמי. "הגל יכול להכות במפתיע, בחלק מהחופים תוך דקות ובאחרים תוך שעות ספורות".

המרכז לחקר גיאולוגי של ארה"ב הזהיר כי קיימת סכנה רבה משום שהרעש היה בנקודה רדודה יחסית בים - רק 10 קילומטרים מתחת לקו המים. מקור הרעש היה כ-86 קילומטרים צפונית מערבית לעיר הנמל המרכזית של צ'ילה, איקיקה.

לאחר ההודעה על התרעת צונאמי, הודיעה ממשלת פרו כי גם היא החלה בפינוי של אזרחיה באזור הדרומי של עיר החוף איקה. טרם דווח שם על נפגעים.