אסטרטג: קיימת בועה שעלולה להוביל לקריסה כמו ב-2008

סימון דריק, אסטרטג מט"ח ראשי ב-BNY Mellon, טוען כי תנועות המחירים בשוק דומים מאוד לאלו שהיו לפני הקריסה ב-2008 ■ לטענתו, ב-20 החודשים האחרונים, קיימת התאמה בין 4 גורמים לבין תנועות המחירים לפני המשבר

מגמת ההתחזקות האחרונה של האירו, לצד העלייה המתמשכת בשוקי המניות מעלה חששות רבים ומזכירים את התנאים ששררו בשוק לפני הקריסה ב-2008. כך טוען סימון דריק, אסטרטג מט"ח ראשי ב-BNY Mellon.

"ברוב תנועות המחירים שראינו ב-20 החודשים האחרונים קיים דימיון למה שראינו בשלהי 2005 וקיץ 2007", אמר דריק בראיון ל-CNBC.

לטענתו, ב-20 החודשים האחרונים, קיימת התאמה בין 4 גורמים מרכזיים לבין התנאים שהיו קיימים בתקופה שלפני המשבר ב-2008. לדבריו, האירו טיפס מרמה של 1.21 דולרים לרמה של 1.37 דולרים. לצד זאת, מדד הדאקס הגרמני זינק ב-46% והמרווח בין הריבית על האירו לריבית על הדולר, הצטמצם.

בנוסף, האופציות על המטבעות, מכשירים פיננסים המאפשרים למשקיעים לגדר את סיכוני המט"ח שלהם בתיק, נותרו תחת לחץ רב, טוען דריק, שציין בנוסף כי גם האירו/סטרלינג זינק בחדות, כאשר החוזים העתידיים על מחירי הסחורות מצביעים על כך שהמשקיעים שוב זורקים את הין היפני במטרה להמר על התחזקות האירו.

"ניתן להתווכח האם הנתונים הפונדמנטלים הם אותם נתונים שהיו לפני המשבר, או האם מדובר בבועה, אך תנועות המחירים עצמם - הם כמעט אותן תנועות כפי שראינו ב-2007", לדברי דריק.