כאל נכנסת ל-B2B: תנפיק כרטיס רכש ללקוחות של אסם

כאל תעמיד לאותם לקוחות מסגרת אשראי המוערכת בשלב ראשוני בעשרות מיליוני שקלים בשנה, ותאפשר להם לשלם בעבור הסחורה כמו בכרטיס אשראי רגיל: עסקה, בתשלומים, קרדיט וכדומה

חברת כרטיסי האשראי כאל נכנסת לפעילות בתחום ה-B2B (רש"ת: Business to Business). החברה חתמה באחרונה על הסכם עם יצרנית המזון אסם, לפיו כאל תנפיק כרטיס רכש ייעודי ללקוחות הקמעונאים של החברה (מכולות, בתי מלון וכדומה), שבאמצעותו יוכלו לבצע עסקאות רכש מול אסם.

כאל תעמיד לאותם לקוחות מסגרת אשראי המוערכת בשלב ראשוני בעשרות מיליוני שקלים בשנה, ותאפשר להם לשלם בעבור הסחורה כמו בכרטיס אשראי רגיל: עסקה, בתשלומים, קרדיט וכדומה. מנגד, אסם תקבל את התשלום במועד קבוע, ותסיר ממנה את פעולות הגבייה ואת סיכון האשראי של הלקוח, הקיים במצב הנוכחי שבו היא מקבלת ממנו את התשלום בצ'קים או באמצעות העברה בנקאית. בתמורה לכך תשלם אסם לכאל עמלת תפעול, המוערכת כנמוכה יותר מעמלת סליקה רגילה (קרי פחות מ-1%).

שתי חברות כרטיסי האשראי האחרות בשוק, ישראכרט ולאומי קארד, פעילות כבר בתחום ה-B2B. כך לדוגמה, ישראכרט פועלת באופן זה מול קוקה קולה. ללאומי קארד פעילות שכזו גם כן, בין היתר גם מול אסם, שתעבוד עכשיו עם שתי חברות כרטיסי אשראי. לעומתן, לכאל הייתה פעילות זניחה בתחום, וזו למעשה הפעם הראשונה שהיא נכנסת לפעילות שכזו עם לקוח גדול. כאל - בניהולו של דורון ספיר שהחל לכהן בתפקידו לפני שנה - מתכוונת להרחיב את הפעילות ומנהלת בימים אלה מו"מ מתקדם מול כמה חברות נוספות כדי לחתום על הסכם דומה לזה שנחתם מול אסם.

"חתימת ההסכם מול אסם מסמלת פריצת דרך בכל הקשור לפעילות של כאל בתחום ה-B2B. במסגרת מערכת הסליקה שלנו, נקשר בין חברה המספקת מוצרים לאלפי בתי העסק הרוכשים ממנה אותם", אמר אחיה פריש, סמנכ"ל הלקוחות העסקיים של כאל. בענף כרטיסי האשראי מציינים כי חרף הפוטנציאל והיתרונות בשיטת כרטיס הרכש, לא פשוט להחדירו לשוק, בעיקר מצד בתי העסק שנמצאים בצד של הלקוח במקרה זה, וכי השוק עדיין צריך לעבור תהליך של חינוך בתחום.