ארה"ב: תהליך השלום בעינו; חייבים לקבל החלטות קשות

דוברת הסטייט דיפרטמנט: לא מוכנים לשחק את משחק הטלת ההאשמות על צד זה או אחר ■ קרי לא חזר להמשך השיחות כי שני הצדדים נקטו צעדים "בלתי מועילים"

ממשל אובמה הבהיר הערב (ג'), כי תהליך השלום לא קרס וכי החלטת שר-החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, לא לשוב לישראל, אתמול, אינה מעידה על התנתקות ארה"ב מהתהליך.

דוברת משרד-החוץ האמריקאי, מארי הארף, אמרה בתדרוך בוושינגטון, כי הישראלים והפלסטינים נקטו באחרונה "צעדים בלתי מועילים" ולפיכך החליט קרי שטיסה חזרה לישראל אינה כדאית בשלב זה, אך "אנו בהחלט איננו מתנתקים; אנו ממשיכים לקיים מגעים בין הצדדים והצוותים שלנו עודם בשטח". היא הטעימה, שהמצב עתה "נזיל".

הארף הדגישה, כי ישראל והפלסטינים חייבים לקבל "החלטות קשות", כפי שהם קיבלו "החלטות אמיצות" בעבר, כדי לקדם את התהליך, אך וושינגטון אינה יכולה לקבל החלטות אלה במקומם. אנו נוסיף להיות מעורבים במו"מ "מפני שזה הדבר הנכון שצריך לעשות".

הדוברת חזרה ואמרה, שארה"ב אינה מוכנה להטיל אשם על צד זה או אחר וחזרה ואמרה ששני הצדדים נקטו "צעדים בלתי מועילים". כדבריה: "איננו מוכנים לשחק את משחק הטלת ההאשמות".

בתוך כך, המתווך האמריקני מרטין אינדיק מכנס הערב בירושלים פגישה משולשת בהשתתפות שרת המשפטים ציפי לבני, העומדת בראש צוות המשא ומתן הישראלי, ומקבילה הפלסטיני סאיב עריקאת.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי שוחח הערב עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והשניים סיכמו להמשיך בהידברות. הפלסטינים הבהירו באופן חד-משמעי, בדרגים שונים, כי אין להם עניין בהפסקת המשא ומתן. לדבריהם, מהלך הפנייה להצטרפות ל-15 אמנות בינלאומיות באו"ם הוא "פעולת תגמול" על אי שחרור האסירים בפעימה הרביעית.