אמזון נכנסת לשוק הבידור לטלוויזיה עם סטרימר בשם FireTV

בכך אמזון מצטרפת לתחרות מול יצרניות כמו אפל, גוגל ו-RoKu המציעות גם הן סטרימרים במחירים זולים ■ מג'יסטו הישראלית תציע את האפליקציה שלה דרך ה-FireTV

אמזון הכריזה היום על כניסתה לשוק הבידור הטלוויזיוני והשיקה סטרימר בשם FireTV בעלות של 99 דולר. אמזון מצטרפת לתחרות מול יצרניות כמו אפל, גוגל ו-RoKu המציעות גם הן סטרימרים במחירים זולים. ה-FireTV זמין לרכישה דרך החנות האמריקנית. לישראל הוא לא צפוי להגיע בעתיד הקרוב, כי שירותי הווידיאו הפועלים בו לא זמינים בארץ.

ה-FireTV היא קופסה קטנה המתחברת לטלוויזיה ומציעה גישה לשירותים של צפייה בסרטים ותוכניות טלוויזיה, כמו: אמזון פריים, נטפליקס, הולו פלוס, Watch ESPN וגם שירותי מוזיקה: פנדורה ו-iHeart Radio. אמזון מציעה למנויי הפרימיום שלה גישה לצפייה במגוון תוכניות טלוויזיה.

אחד היישומים שאמזון דוחפת דרך הסטרימר שלה הוא הפעלה קולית, שמאפשרת לבצע חיפושים ללא הקלדה איטית מהשלט. עוד יישום מעניין הוא ASAP, המציע זיהוי של סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה, בהן המשתמש יהיה מעוניין לצפות. מה שאמור לבטל את הצורך בטעינה של הסרט לפני הצפייה.

אמזון לא זנחה את תחום הגיימינג והיא מציעה כותרים שונים בהם אפשר לשחק עם הסטרימר, למשל: "מתים מהלכים" ו-"מיינקראפט". אמזון גם מציעה לרכוש שלט משחק ייעודי ב-40 דולר.

הישראלים בפנים

מי שהרוויחה מהשקת ה-FireTV היא חברת קינטיק ארט הישראלית, אשר האפליקציה שלה, לוק אנד קוק, תהיה מותקנת מראש בסטרימר של אמזון ותקודם דרך עמוד הבית של המכשיר, לצד אפליקציות יו טיוב, נטפליקס ו-HBO. קינטיק ארט נמצאת בחצי השנה האחרונה ביחסים קרובים עם אמזון.

במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות, אמזון נתנה לאפליקציה של החברה (שכוללת כיום אסופת מתכונים של השף מאיר אדוני אך בעתיד הקרוב תתרחב ותציע תכנים נוספים) קידום אגרסיבי בחנות האפליקציות שלה, שהוביל אותה בחודשים האחרונים למקומות הראשונים ברשימת האפליקציות המורדות בקינדל בארה*ב ובריטניה. שילוב האפליקציה במוצר הדגל החדש של אמזון מהווה התחממות נוספת ביחסים, וצעד גדול עבור קינטיק ארט - שמוצריה יהיו נגישים על מיליוני מכשירים כבר בעתיד הקרוב.

"כמובן שאנחנו מאושרים מאוד", אומר אורן הוברמן, מנכ*ל משותף בקינטיק ארט. "אנחנו עובדים על גרסת הטלוויזיה של לוק אנד קוק עבור אמזון תחת מעטה סודיות כבר כמה חודשים. הבדיקות שאמזון עשתה לאפליקציות המעטות שהחליטה לצרוב על החומרה שלה הן ארוכות וקפדניות מאוד, ועד הרגע האחרון לא היינו בטוחים אם נהיה ברי מזל מספיק כדי לקבל את כרטיס הכניסה הזה לסלון של מיליוני אמריקניים".

מלבד קינטיק ארט, חברת מג'יסטו הישראלית מציעה את אפליקציית עריכת הסרטים שלה ב-FireTV. מג'יסטו מציעה עריכת סרטוני וידיאו באופן אוטומטי, כך שסרטונים ארוכים ומשעממים הופכים בלחיצת כפתור לסרטונים קצרים ומעניינים יותר.

"סרטים ותוכניות טלוויזיה מקצועיים הגיעו למדיה הדיגיטלית כבר לפני מספר שנים, אבל קטעי וידיאו אישיים נעדרו מחוויית הטלוויזיה עד עכשיו", אומר אורן בוימן, מנכ"ל מג'יסטו. "הסיבה לכך שהיה קשה לערוך קטע וידיאו אישיים, כך שיהיה שווה לשתף אותם. מג'יסטו שינתה את זה ועכשיו עם אמזון המשתמשים יכולים לשתף את הסיפורים שלהם במסך הגדול".