חידושים בווינדוס פון 8.1: הכירו את העוזרת קולית - קורטנה

מיקרוסופט הכריזה אתמול על עדכון גרסה משמעותי למערכת ההפעלה הסלולרית שלה - ווינדוס פון 8.1 ■ העוזרת הקולית החדשה קורטנה, לומדת מה העדפות של המשתמש ומציעה לו עזרה בניהול סדר היום שלו

מיקרוסופט הכריזה אתמול בערב (ד') על עדכון גרסה משמעותי למערכת ההפעלה הסלולרית שלה - ווינדוס פון 8.1. העדכון החדש יציע סוף כל סוף מרכז התראות, בדומה למכשירי אנדרואיד ואייפון. מרכז ההתראות נגלה למשתמש כאשר הוא גולל את המסך מלמעלה למטה. המרכז כולל אפשרות לבצע שינויים בחיבור לאינטרנט האלחוטי, בלוטות' ועדכוני הודעות.

לאחר גל של דיווחים מהשבועות האחרונים, מיקרוסופט הציגה את העוזרת הקולית עבור סמארטפוני ווינדוס פון 8.1 - קורטנה (שם העוזרת הווירטואלית במשחק היילו). מדובר ביישום המאפשר לתקשר עם הסמארטפון בדיבור חופשי, ללא צורך בלימוד של פקודות.

קורטנה לומדת מה העדפות של המשתמש ומציעה לו עזרה בניהול סדר היום שלו. למשל, סינון שיחות נכנסות, פרט לאנשים מועדפים, במצבים מוגדרים מראש או ביצוע פעולות כמו הפעלת מוזיקה, חיפוש מהיר של מסעדות, הסבר אילו מסעדות קרובות ודרך ההגעה לשם.

בנוסף, קיימת אפשרות לבצע תזכורות לפי מיקום וגם להזכיר למשתמש על פעולות מסוימות, במצב בו הוא מדבר עם אדם שנמצא ברשימת אנשי הקשר. התזכורת מתבצעת כאשר מתקשרים עם אותו אדם בשיחה קולית, מייל או מסרון. יכולת נחמדה היא ביצוע פקודות באפליקציות צד שלישי, למשל, הפעלת תוכנית טלוויזיה בשירות הולו פלוס. ניתן להפעיל את קורטונה גם באמצעות כתיבה ועל המקלדת ולא רק בהפעלה קולית.

לפני כשנה החלה מיקרוסופט לתמוך בסמארטפונים עם מסכים גדולים ולהציע להם עמודה שלישית של אריחים, במקום רק שתי עמודות. בגרסה 8.1 גם מכשירים עם מסכים קטנים יותר יוכלו ליהנות מהתצורה הזאת. שינוי עיצובי נוסף היא האפשרות לשנות את הרקע של כל האריחים באמצעות טפט של תמונה. כך שנוצרת תמונה אחת שלמה על כל האריחים.

חידוש נוסף בווינדוס פון היא מקלדת בהחלקה, המאפשרת להקליד מילים, כאשר המעבר בין האותיות מתבצע בהחלקת האצבע, מבלי שצריך להרים את האצבע בזמן שעוברים בין אותיות.

מיקרוסופט גם מציעה חיבוריות טובה יותר בין ווינדוס פון לחלונות 8 במחשב. למשל, בעת החלפת צבע הרקע בסמארטפון, השינוי יתבצע גם במחשב. בדפדפן אינטרנט אקספלורר 11 המותקן במחשב ובסמארטפון, יתבצע סינכרון בין ספר הכתובות של אתרי האינטרנט.

עדכון 8.1 יגיע לדגמי סמארטפונים חדשים החל מהחודש הבא, כאשר למכשירים קיימים העדכון יהיה זמין בחודשים הקרובים.