אמיר קס, מנהל קרן מרקסטון, נהרג הבוקר בתאונת דרכים בעת שרכב על אופניים

נסיבות מותו עדיין לא ברורות, אולם בתאונה בצומת נווה ירק היו מעורבים משאית ורכב פרטי ■ מרקסטון: "כואבים את לכתו בטרם עת. אמיר היה שותף אמיתי לדרך ולעשייה רבת שנים בה מנהיגותו העסקית והחברתית בלטה למרחוק"

אמיר קס, מנהל קרן מרקסטון יחד עם רון לובש, נהרג הבוקר (ה') בתאונת דרכים בעת שרכב על אופניים.

קס היה בן 52 במותו. נסיבות מותו עדיין לא ברורות, אולם התאונה אירעה בצומת נווה ירק בכביש מס' 40 והיו מעורבים בה משאית ורכב פרטי.

"משפחת מרקסטון וחברות הבנות המומות וכואבות את לכתו בטרם עת של חברנו אמיר קס", נמסר מהקרן. "אמיר היה שותף אמיתי לדרך ולעשייה רבת שנים בה מנהיגותו העסקית והחברתית בלטה למרחוק. אנו מרכינים ראש היום ומשתתפים באבלה הכבד של משפחתו. כפי שעשתה תמיד, קרן מרקסטון תמשיך לעמוד בכל מחויבויותיה כלפי המשקיעים, העובדים וכלל החברות המוחזקות על ידה".

במסגרת תפקידו כמנהל קרן מרקסטון שימש קס כיו"ר סטימצקי בה השקיעה מרקסטון, וכן כיו"ר חברת התכשיטים מגנוליה. הוא היה דירקטור בנטפים ובחברות אחרות בהן השקיעה מרקסטון. בעבר עבד קס בבנק הפועלים ושימש דירקטור בחברות ציבוריות נוספות. את הקריירה שלו החל קס כעו"ד במשרד ש. הורביץ ושות', שם עבד במשך 6 שנים.

מרקסטון גייסה בשנים 2003-2004 סך של 800 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים בארה"ב, ובראשם קרן הפנסיה של קליפורניה, וממוסדיים ישראליים כמו כלל ומנורה. היא ביצעה השקעות בהיקף של כ-570 מיליון דולר ובשנת 2010 הפסיקה לבצע השקעות חדשות.