יעקב אילון במגעים להגשת תוכנית כלכלית בערוץ 9

זהו ניסיון ראשון של הערוץ להעמיד תוכנית אקטואליה בעברית ■ מגיש הטלוויזיה ימשיך לשדר גם בערוץ 2 במסגרת שידורי קשת ובערוץ הטלוויזיה הבינלאומי i24 news

העיתונאי יעקב אילון במגעים מתקדמים להגשת תוכנית כלכלית בערוץ 9 - כך נודע ל"גלובס". אם יבשילו המגעים, אילון יתחיל בקרוב להגיש תוכנית טלוויזיה כלכלית בערוץ דובר הרוסית, אחת לשבוע. התוכנית תשודר בעברית, בליווי כתוביות תרגום לשפה הרוסית. מגיש הטלוויזיה ימשיך לשדר גם בערוץ 2 במסגרת שידורי קשת ובערוץ הטלוויזיה הבינלאומי i24 news.

הרגולציה שמנהיגה מועצת הכבלים והלוויין מתירה לערוץ 9 לשדר גם תכנים דוברי עברית וזהו ניסיון ראשון מסוגו להעמיד תוכנית אקטואליה מרכזית בשפה, שעל פי הנחת הייסוד בערוץ, ליבת צופיו שולטים בה וערוכים לצפייה במשדרים בה. איש העסקים אלכסנדר לוין השקיע באחרונה קרוב ל-12 מיליון דולר בהקמת מתחום אולפנים מפואר במודיעין, הכולל שני אולפנים מרכזיים ובהם אולפן חדשות ואולפן לתוכניות גדולות היקף. בימים אלו מנהל לוין מגעים מתקדמים לרכישת מניות בערוץ 10.

אם ייחתם החוזה אמורה התוכנית לעלות לשידור כבר במהלך החודש הבא, יחד עם שורה ארוכה של תוכניות אקטואליה, שיח ובידור מקוריות, שמתכננים לתפוס את לוח השידורים החדש. תחת ניהולה של המנכ"לית ויקטוריה גורדין, מבקשים בערוץ 9 להוביל מגמה של הצערת הערוץ ופנייה לדמוגרפיה של בני ה-20-30, שעברית היא שפה עיקרית עבורם - לצד שליטה מלאה והתנהלות יומיומית בשפה הרוסית. כמו כן, יש כוונה למשוך גם ציבור דובר עברית בלבד, בין היתר באמצעות משדרי ספורט ייחודיים וטלנובלות בינלאומיות, אם כי לא זו האסטרטגיה המרכזית של הערוץ, שצפוי להפיק גם בעבור גופי שידור דוברי רוסית מעבר לים.

אילון לא הגיב לדברים.