סופ"ש כבר כאן: אירועי תרומה לקהילה לקראת החג

לקראת החג - בית האופנה "קום איל פו" בפרויקט גדול שמאפשר לתרום בגדים ולקבל שוברים לקנייה בחנות, עוד הזדמנות לתת ולקבל בפרויקט תרומת תכשיטים ■ ועוד שפע אירועים, כנסו להתעדכן

תרומה

קום איל פו

מה: סדר פסח הוא הזדמנות מצוינת לפנות מקום בארון לקראת פריטים חדשים וסוף השבוע הקרוב הוא הזדמנות טובה גם לתרום אותם למי שזקוק להם. פעמיים בשנה יוצא בית האופנה "קום איל פו" בפרויקט גדול המשלב עסק ותרומה לקהילה, שבמסגרתו מתבקשות הלקוחות להביא לחנויות פריטים מסוג מסוים (בעבר פריטי לבוש, מעילים וצעיפים, חזיות ועוד), שתמורתם הן מקבלות שוברים לקנייה בחנות. הפעם מוזמנות הלקוחות להביא לחנויות פריטי לבוש במצב טוב שנקנו בקום איל פו (מכנסיים ,חולצות מכופתרות, חצאיות, ג'קטים, שמלות). על כל פריט שיימסר - יקבלו שובר זיכוי על סך 150 שקל לרכישת פריט מהעונה החדשה (למימוש עד 30.4.2014). בתום האיסוף נתרמים הפריטים לקהילה, השנה הם יימסרו לתנועת 'אחותי', קואופרטיב חברתי-כלכלי הפועל למען נשים בישראל שמתמודדות עם עוני.

מתי, איפה וכמה: הפרויקט תקף עד סוף אפריל, בחנויות הדגל של קום איל פו בנמל תל-אביב, בקניון רמת אביב, ברחובות, רעננה ורמת השרון.

מיזם חברתי

כלים שלובים

מה: הנה עוד הזדמנות להתחדש לקראת החג ובאותה הזדמנות להרוויח מעשה טוב לקראת פסח: פרויקט חדש של המיזם החברתי "כלים שלובים", בשיתוף עם רשת התכשיטים Souvenir, מאפשר להיפטר מתכשיטים ישנים שאינם בשימוש (מכל סוג שהוא: כסף, גולדפילד, זהב ואפילו פלסטיק), לטובת זיכוי של עד 25% לקניית תכשיט מקולקציית המותג. התכשיטים הישנים יועברו למיזם החברתי "כלים שלובים", שפועל ללא מטרות רווח למען שיקומם ושילובם בקהילה של בעלי מוגבלויות ונפגעי נפש.

מתי, איפה וכמה: המבצע בתוקף עד ה-30 באפריל בכל חנויות רשת Souvenir.

הופעה

כנסיית השכל ואריאל זילבר

מה: איכשהו, ההתנהלות הציבורית של אריאל זילבר בשנים האחרונות, בעיקר ההתבטאויות הפוליטיות הימניות הקיצוניות שלו - הן לא משהו שיש להתפאר בו. אלא שכעת נראה כי "הבן האבוד" שב לחיק משפחתו. זילבר זוכה לשיתופים מוזיקאליים רבים לאחרונה, האחרון שבהם, לרגל 40 שנה לאלבום "רוצי שמוליק", מעניין ומלהיב במיוחד: הופעה משותפת של זילבר עם להקת כנסיית השכל, הכוללת עיבודי רוק ללהיטים כמו "ברוש", "אגדה יפנית", "תן לי כוח", "מיליארד סינים", "הולך בטל", לצד שירים של כנסיית השכל שיזכו לעיבוד ברוח ובמקצב של זילבר הישן והטוב.

מתי, איפה וכמה: חמישי (10 באפריל), 21:00, אמפי שוני בנימינה. מחיר: 140 שקל. לפרטים וכרטיסים: www.zappa-club.co.il.

סוסים

תחרות קפיצות ראווה

מה: מכירים את הילדים האנגלים האלה שרוכבים על סוסים באציליות ועם כל הציוד והלבוש המיוחד? עכשיו גם ילדכם יכול להצטרף לספורט המלכותי. בסוף השבוע תתקיים במרכז ספורט הרכיבה ברמת גן תחרות קפיצות ראווה על סוסים, בהשתתפות טובי הרוכבים בארץ שירכבו על סוסים מאולפים, חלקם יובאו מאירופה במיוחד לתחרויות. המכשולים ינועו בגבהים שבין 90 ל-140 ס''מ. תחרות צ'אלנג' לילדים תיפתח לגילאי 12-14, שיזכו להיות מדורגים ברשימה בינלאומית. יתר בני המשפחה יוכלו ליהנות מהפנינג משמח.

מתי, איפה וכמה: שישי-שבת (4-5 בחודש), בין השעות 9:00-16:00. בית הספר לרכיבה, הפארק הלאומי ברמת גן. הרשמה לתחרות באתר ההתאחדות הלאומית לספורט ורכיבה, מחיר השתתפות: 200 שקל לכל מקצה. www.soosim.org.il, 03-6315001.

שאנסון צרפתי

פטריסיה קאס שרה פיאף

מה: השבוע תופיע בארץ הזמרת הצרפתייה פטריסיה קאס (Kaas), המתמחה בשירת שאנסונים צרפתיים. בהופעותיה בישראל תבצע קאס מופע מחווה מיוחד לשיריה האהובים של אדית פיאף, ביניהם השירים המפורסמים "פדאם, פדאם", "מילורד", "החיים בורוד" ואחרים.

המופע שיבוצע בישראל בוצע בסיבוב קונצרטים של קאס ולהקתה ברחבי העולם. סיור זה כלל עד כה 45 ארצות, והועלה על כמה מהבמות היוקרתיות ביותר. הוא ממשיך אלבום בשם "קאס שרה פיאף", שיצא בשנת 2012 ובו שרה קאס 16 משיריה הגדולים של פיאף.

מתי, איפה וכמה: חיפה: ראשון (6 בחודש), 20:30, מרכז הקונגרסים. תל-אביב: שני (7 בחודש), 20:30, היכל התרבות. מחיר: 179-700 שקל. כרטיסים: www.israstage.com, טלפון: 03-6023619.

קהילה

אריזת חבילות שי עם בעלי צרכים מיוחדים

מה: לקראת הפסח, כל ארגון חברתי ועמותה מנסים לגייס תרומות לטובת ארוחות חג למי שידם אינה משגת. בהחלט פעילות ראויה, אבל אפשר גם בלי לפתוח את הארנק, לבוא ולתרום מזמנכם ומחמלתכם לפעילות שתביא שמחה לפסח. בסטודיו אנד-ג'וי בפארק אפק בראש העין עובדים כל השנה בעלי צרכים מיוחדים ביצירת מתנות וחבילות שי לחגים, תוך שהם מתגברים על מוגבלויות פיזיות או נפשיות. התוצאה - סידורי פרחים מרהיבי עין ומתנות מרגשות.

בסטודיו הכינו כ-100 הצעות למתנות וחבילות שי בשילוב עם הגדה חברתית, מוצרים לחג וצמחים. אז אם אתם רוצים להצטרף לשמחה ולהתלהבות ולסייע לעובדי הסטודיו לארוז חבילות למשלוח, ביום שישי מחכים לכם שם. אולי גם תמצאו מתנה שתביא לכם ג'וי.

מתי, איפה וכמה: שישי (4 בחודש). שעות, כתובת וכל הפרטים במייל: info@andjoy.co.il, או בטלפון: 03-9011735. למעוניינים לקרוא על המיזם הייחודי ולבחור מתנות באתר: www.andjoy.org.il.

מוזיקה עתיקה

הורטוס מוסיקוס

מה: מחר (שישי), יתקיים קונצרט מעניין במיוחד במסגרת הסדרה "קאמרי בצהרי שישי" שמארחת התזמורת הסימפונית ראשל"צ. בקונצרט יתארח האנסמבל המצוין "הורטוס מוסיקוס" מאסטוניה, בניהולו המוזיקלי של הכנר אנדרס מוסטונן. אנסמבל זה מוכר היטב מהופעות קודמות בארץ, בהן התגלה כהרכב צבעוני ומלא חיים.

הקונצרט יציג מסע מוזיקלי בבירות המוזיקה של אירופה בסביבות 1500, שיא תקופת הרנסאנס באירופה. התוכנית תכלול מכל טוב של התקופה: מחולות ממדריד, מדריגלים מלונדון, שאנסונים עתיקים מפריז, מוזיקה מעולם ה"קומדיה דל ארטה" בוונציה ועוד.

מתי, איפה וכמה: שישי (4 בחודש), 12:00, היכל התרבות ראשון לציון. מחיר: 80-60 שקל.

קלאסי

פאול באדורה-סקודה

מה: בחמישי הבא ייערך בת"א קונצרט מיוחד, שבו תארח תזמורת הקאמרטה ירושלים את הפסנתרן האוסטרי האגדי פאול באדורה-סקודה (Badura Skoda). באדורה-סקודה, 87, הוא מגדולי הפסנתרנים של המאה ה-20 ומוכר היטב מהקלטות רבות שעשה לאורך השנים. בין היתר, הקליט את כל הסונטות של מוצרט, בטהובן ושוברט הן על פסנתר מודרני והן על פסנתרים תקופתיים.

הקונצרט יוקדש כולו למוצרט, ויכלול כמה מיצירותיו היפות ביותר: הקונצ'רטו לפסנתר מס' 9 ("ז'נום"), הפנטזיה ברה מינור לפסנתר, הסונטה בלה מינור לפסנתר, ולסיום - הסימפוניה מספר 40. על הקונצרט ינצח האסטוני אנדרס מוסטונן, המופיע בקביעות כמנצח אורח עם הקאמרטה.

מתי, איפה וכמה: חמישי (10 בחודש), 20:30, מוזיאון תל-אביב לאמנות. מחיר: 150-200 שקל.