עונת הדוחות בארה"ב מתחילה; האם הירידות יימשכו?

לעצבנות הרבה מוסיפים האנליסטים, שקיצצו את צפי הרווחים שלהם לרבעון הראשון של 2014 מרמה של 6.5% גידול ברווחים בתחילת השנה לצפי לעלייה מזערית של 1.2% ברווחים כיום

עונת הדוחות בארה"ב נפתחת השבוע, עם הדיווח של אלקואה ביום שלישי לאחר סיום המסחר. ביום שישי ידווחו חברות חשובות יותר למשקיעים, הבנקים וולס פארגו וג'יי.פי.מורגן ובשבועות הקרובים שאר החברות הגדולות ב-S&P 500.

כעת, לאחר הנפילות של יום שישי, בעיקר בנאסד"ק ובעיקר במניות של חברות שרשמו עליות חדות מאוד בחודשים האחרונים כמו פייסבוק או טסלה, העצבנות בשווקים בשיאה. זאת, לאחר הראלי האדיר שרשמו המדדים המובילים בוול סטריט כמעט ללא תיקון משמעותי בשנה וחצי האחרונות.

לעצבנות הרבה מוסיפים האנליסטים, שקיצצו את צפי הרווחים שלהם לרבעון הראשון של 2014 מרמה של 6.5% גידול ברווחים בתחילת השנה לצפי לעלייה מזערית של 1.2% ברווחים כיום (לחברות ב-S&P 500).

"לדעתי יש עדיין מציאות בשוק, בעיקר במניות פיננסים או מניות היי-טק של חברות בוגרות, בעיקר בתחום התוכנה", אומר David Joy, מנהל השקעות בכיר ב-Ameriprise Financial בבוסטון, בראיון ליאהו פייננס. "אני לא חושש שהנפילות יתרחבו לכלל השוק, תהיה רוטציה ממגזרים שרשמו עליות חדות מדי למגזרים שעדיין זולים יחסית".

"כדי שמניות מומנטום יעלו, אתה צריך להאמין שהן ימשיכו לעלות, בלי קשר למכפילי רווח או הכנסות", אומר Kim Forrest, מנהל השקעות בקבוצת Fort Pitt Capital. "כמו שזה נראה, יש לא מעט מניות מומנטום כמו פייסבוק וחברות אינטרנט אחרות שצפויות להמשיך בתיקון למטה בשבועות הקרובים".

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום שישי בירידות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק איבד מערכו כ-2.6%, לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש מארס.

שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש החולף 192 אלף משרות, ושיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 6.7%. זאת, לעומת הצפי ליצירה של 199 אלף משרות, וצפי לירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.6%. הנתונים משקפים כניסה של חצי מיליון אמריקנים למעגל העבודה בחיפוש אחר משרה.