מוזיקה ישראלית לחג: קבלו את עשרת האלבומים המומלצים

פסח הוא עדיין החג שבו קונים הכי הרבה אלבומים עבריים ■ השנה, התייצבו המחירים והם עומדים על הטווח שבין 50 שקל לדיסק דרך החנויות מקוונות לבין 59 שקל בחנויות מתמחות, וגם ברשת "ארומה"

אסתר רדא

Ester Rada

על האלבום: עמל רב השקיעה אסתר רדא המוכשרת במימון האלבום שלה. נחושה להפיק זאת בעצמה, הקליטה לאט, מתי שהתאפשר. "מה שקורה זה שמבחינה כלכלית בעיקר, נורא כבד להיכנס לאולפן. לשלם לנגנים. אם היה לי אולפן בבית - הכול היה בסדר", אמרה לא מכבר בראיון ל"גלובס". והנה, לא עבר זמן רב, והאלבום יצא, והוא הרבה יותר מבסדר. למעשה, האלבום הוא אחת המתנות הגדולות שהוענקו לקהל בשנה האחרונה. מוזיקת סול וגרוב מלהיבה של זמרת נשמה ישראלית כריזמטית.

סינגלים/שירים בולטים: No More, Life happens, Could it be.

חברת תקליטים: עצמאי.

זמרות שונות

שרות חווה אלברשטיין

על האלבום: מעט אלבומים של נשים יצאו בחג הזה, והפרויקט הנושא את שם התקליט, מפגיש כמה מהזמרות יוצרות הצעירות הפועלות כיום, ביניהן אפרת גוש, עינב ג'קסון כהן, יעל דקלבאום, רוני אלטר, אביגייל רוז, דיקלה, אסתר רדא ואפרת בן צור. חלק מהעיבודים נאמנים מדי למקור, חלק בולטים ביופיים, כמו "שיר ליל שבת" בביצוע קרני פוסטל, "אדבר איתך" בביצוע אפרת גוש, "בגלל הלילה" בביצוע עינב ג'קסון כהן, ו"הלילה הוא שירים" (אפרת בן צור). כן ירבו פרויקטים כאלה. בקרוב: הופעות עם 19 שירי האלבום.

סינגלים/שירים בולטים: שירים על לילה.

חברת תקליטים: עבודה עברית בע"מ.

מוניקה סקס

מקצועות חופשיים

על האלבום: אם האלבום של שלומי שבן הוא "תרגיל בהתעוררות", האלבום של מוניקה סקס הוא תרגיל בהתבגרות: רוק רך, מלודיות מרגיעות, כתיבה מהורהרת אך שכלתנית, של יהלי סובול בעיקר, לרוב על זוגיות בעתות שגרה (למשל: "אהבה שהלכה לישון", "מרוב אהבה", "כסף חדש", "נעלי קח אותי מכאן"). חציו הראשון של האלבום (מפתה לכתוב "צד א'" של האלבום) הוא יצירה נהדרת המצדיקה את רכישתו. החלק השני פחות טוב, בעיקר בשל לחנים צפויים ועיבודים מעט חיוורים.

סינגלים/שירים בולטים: "שוב יורד אור חאקי אפרורי", "כסף חדש", "מרוב אהבה".

חברת תקליטים: נענע דיסק.

נעם רותם

נשורת

על האלבום: נעם רותם מפליא לתאר מקומות, כשם שהוא מפליא לתאר רגשות. וכה יפה הוא שר. רוק ישראלי רומנטי ומיוסר, מלא כנות ורגש. כשרותם שר "התאהבתי בך" (בשיר "ביקשנו אור מהלילה") גם אחרון המאזינים הציניקנים יאמין לו ויתרגש.

סינגלים/שירים בולטים: "אורות וצללים", "ביקשנו אור מהלילה".

חברת תקליטים: עצמאי.

שלומי שבן

תרגיל בהתעוררות

על האלבום: הפקה מושקעת ומלוטשת של אחד הזמרים הבולטים בזרם המרכזי הישראלי. שבן - זמר ופסנתרן מצוין, אמנם לא מחדש הרבה מתקליטיו הקודמים מבחינת הסגנון - פולק-פופ עם נגיעות ג'אז, אך הוא עדיין מרענן וסוחף.

סינגלים/שירים בולטים: "מלכה לב שבור" (בביצוע נינט טייב), "תרגיל בהתעוררות" (דואט עם חוה אלברשטיין).

חברת תקליטים: NMC.

דודו טסה

עיר ובלהות

על האלבום: ניכר מאלבום זה כי דודו טסה כעת בשיאו כיוצר וכמבצע. אף שהוא נע בין רוק לבין פופ, אין זה אלבום להיטי. כמובן שאין בכך פסול. טסה מתגלה באלבום זה כיוצר סקרן, יצרי, רעב, מקורי, ולעתים נדמה כי הוא עומד להתפקע מרוב רגש.

סינגלים/שירים בולטים: "גרמניה", "עיר ובלהות".

חברת תקליטים: הד ארצי.

זקני צפת

לא היו דברים מעולם

על האלבום: משבר גיל ה-40 מעולם לא נשמע רועש ומענג כמו באלבום האיחוד הזה של זקני צפת, בני הגיל הנ"ל, שמנגנים מעולה ביחד ופורקים כל עול. הם ללא ספק נהנים, וכשנהנים לנגן יחד פורצת לה משובת נעורים (כמו ביצוע רוקנרול פרודי ומבריק ל"בלבלי אותו" של קובי פרץ). 17 שירים יש ביצירה המשובחת בת 50 הדקות הזו. שמעו אותה בשלמותה, אבל תסגרו את החלונות בבית קודם.

סינגלים/שירים בולטים: "חור ראשון", "אין לי בושה", בלבלי", "לא היו דברים מעולם".

חברי הלהקה: מאור כהן, רע מוכיח, אורן לוטנברג, יוני בן טובים, חברי הלהקה המקורית.

חברת תקליטים: אנובה.

שאנן סטריט

הכול לטובה

על האלבום: אלבום פרידה תרפויטי של סולן להקת "הדג נחש" שאנן סטריט, ששיריו נכתבו בסמוך למות אחותו, טובה סטריט, מסרטן. סטריט מגיש מצוין את השירים, הלחנים עשירים ומורכבים ומזכירים את סגנון אלבומו הקודם, "הבזק אור חולף", שאת רובם הלחין אבי ליבוביץ' המוכשר. שלומי שבן, ברי סחרוף וחוה אלברשטיין נמנים עם מלחיני האלבום הנוכחי, שאין בו אף לא שיר אחד בעברית, וחבל שכך.

סינגלים/שירים בולטים: July, February (שמות השירים הם שמות כל חודשי השנה, למעט אפריל).

חברת תקליטים: התו השמיני.

עמיר לב

נוגע בדרכון

על האלבום: אלבומו השישי של הטרובדור המחוספס מהיישוב כליל. כמו תמיד אצל עמיר לב, הרושם הוא שהמוזיקה מלווה, ספק משרתת את המילים. והמילים הן ישירות, חדות, כבדות לעתים, והן מרכיבות סיפור מתומצת באסופת סיפורים שמהווים תמונות במסע ההתבוננות של לב במציאות, התבוננות מן מהפנים אל החוץ. ב"נוגע בדרכון" לב משתף פעולה עם נגנים שמלווים אותו שנים, כמו רם אוריון וגבע אלון, וכן מתארחת גליה חי, בנגינה על ויולה.

סינגלים/שירים בולטים: "נוגע בדרכון", "מצית כחול לבן", "סמי", "חזי ורות".

חברת תקליטים: התו השמיני.