מומחים משיבים: עד כמה עמוק יהיה התיקון בוול סטריט?

מנהל השקעות ל-CNBC: הפדרל ריזרב ימשיך להפחית את רכישות האג"ח וזה ירחיק משקיעים משוקי המניות בחודשים הקרובים ■ מנתח טכני באופנהיימר: אל תיכנסו לשוק עד הקיץ; הרמה הקריטית של ה-S&P 500 היא ב-1,840 נקודות

התיקון בשווקים כבר כאן ולאחר שמדד הנאסד"ק חווה אמש (ה') את הירידה החדה ביותר מאז 2011, החשש בקרב המשקיעים רק עולה. החדשות הרעות: מומחים בוול סטריט מעריכים שזו רק ההתחלה.

צ'אד מורגנלנדר, מנהל השקעות ב-Stifel's Washington Crossing Advisor, אומר היום לרשת CNBC כי להערכתו מדד S&P 500 יירד עוד 5%-7% בחודשים הקרובים, בעוד הפדרל ריזרב ימשיך להפחית את רכישות האג"ח אפילו שהנתונים הכלכליים לא מעודדים במיוחד. להערכתו, המשקיעים ימשיכו להפחית סיכון בתקופה הקרובה ויעברו ממניות לאג"ח ממשלתיות.

אבל בסוף השנה, מעריך מורגנלנדר, הדברים ייראו אחרת: "אנחנו חושבים שבסיכום שנת 2014 נראה תשואה חיובית של 6%-8% במדד S&P 500. אם נשיג צמיחה של 3% בכלכלה ועלייה של 6.5% ברווחי החברות, נגיע לרווח מצרפי של 115 דולר למניה במדד S&P 500".

ארי וולד, מנתח טכני בבית ההשקעות אופנהיימר, מסכים גם כן שהתיקון יימשך, אך הוא מעריך שהירידות יסתכמו בעוד 6%-8% ואז יסתיים התיקון והעליות יחזרו. "אני עדיין חיובי על ה-S&P 500", הוא אומר. "יהיה תיקון של עוד 6%-8% וזה יספיק. כדאי לחזור לשוק בקיץ".

וולד מציין שמדד S&P 500 עדיין נסחר מעל ממוצע נע 200: "לפעמים זה מאוד קל לעקוב אחר המגמה ע"י הסתכלות על ממוצע נע 200 של המדד. ההזדמנויות מגיעות בקנייה בירידות ולא במכירה בעליות".

וולד מסמן את הנקודה החשובה ביותר שלדעתו על המדד לשמור עליה: 1,840 נקודות. "אם הוא לא יחזיק מעל רמה זו, אולי התיקון יהיה חד יותר", הוא מסכם.