השר עמיר פרץ: "יש אלטרנטיבה לממשלה בלי בנט"

בריאיון ל"פגוש את העיתונות" תקף השר להגנת הסביבה את האולטימטום שהציבה מפלגת הבית היהודי לגבי עסקה במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים: "הבית היהודי היא מפלגת הצביעות הלאומית"

אחרי האולטימטום שהציב השר נפתלי בנט לראש הממשלה נתניהו, הגיע הערב (שבת) השר להגנת הסביבה עמיר פרץ (התנועה) לאולפן "פגוש את העיתונות" ובריאיון לרינה מצליח סימן את הקווים האדומים של התנועה לישיבה בממשלה. פרץ אמר כי "יש דבר אחד ברור: יש אלטרנטיבה לממשלה בלי בנט - אין אלטרנטיבה לממשלה בלי תהליך שלום".

"הבית היהודי היא מפלגת הצביעות הלאומית", תקף השר פרץ בחריפות את מפלגתו של בנט. "זו מפלגה שרק בגללה אנחנו נמצאים במקום הזה של ויכוח על אסירים ישראליים".

"הם (הבית היהודי) כביכול נלחמים למען פולארד", המשיך השר פרץ, "אבל למעשה הם אלה שהולכים להשאיר אותו בבית הסוהר, והחוצפה הכי גדולה זה מה שקרה בשבוע האחרון: הבית היהודי, גיבורי הממלכתיות, אלה שמגנים על צה"ל, הם, ברמיזותיהם וקריצותיהם, נתנו גיבוי למה שקרה ביצהר. הגיע הזמן שנתניהו יכריע האם הממשלה הזו היא ממשלת ימין קיצונית או ממשלה שממשיכה תהליך שלום. או ממשלת שלום - או שלום לממשלה", אמר פרץ.

במהלך הריאיון, קבע פרץ נחרצות כי התנועה "לא תהיה שותפה לממשלת ימין קיצונית. לא נוכל להמשיך להיות שותפים בממשלה שאין בה תהליך שלום, אבל ניאבק עד הרגע האחרון כדי להמשיך את התהליך הזה.

"ציפי לבני מנהלת מלחמה שלא הייתה כמוה, כל עוד יש סיכוי לחידוש את תהליך השלום", אמר פרץ.

לכשנשאל לגבי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויחסו למשא ומתן, השיב השר להגנת הסביבה: "יאיר לפיד הוא אוהד שלום. זה נחמד. הוא יושב ביציע ומוחא כפיים. הוא לא יורד למגרש. אני באמת חושב שהגיע הזמן שיאיר לפיד יירד למגרש ויהיה מוכן לשלם את המחירים, כי האח בנט הוא לא המשפחה הטבעית שלו. אני מציע ללפיד להיות שותף אקטיבי ולא פסיבי".

במהלך הריאיון התייחס השר פרץ לשורת הצעדים האחרונים שננקטו נגד אבו מאזן והרשות הפלסטינית. "אני חושב שלמהלכים האלה אין מקום בתקופה הזו וגם כתבתי מכתב על כך לראש הממשלה נתניהו. רב נזקם של הצעדים הללו על תועלתם".