נוקיה לומיה 625 - סמארטפון סביר אך יקר

הלומיה 625 הוא מכשיר סביר מאוד לקטגוריית סמארטפונים בדגמי הביניים, אולם במחיר שהוא נמכר בארץ קשה להמליץ עליו, כשאפשר למצוא דגמי אייפון או גלקסי S קודמים שנמכרים במחיר דומה

הלומיה 625 של נוקיה הוא שדרוג של הדגם הקודם, לומיה 620, שהושק בישראל בחודש אפריל אשתקד. הדגם החדש מציע מסך גדול יותר וחומרה חזקה במעט, אבל עדיין מדובר במכשיר לא מאוד מהיר עם יכולות בינוניות, שנמכר בארץ במחיר מפורז ביחס לביצועים שלו.

מסך: 4.7 אינץ' עם רזולוציה לא גבוהה של 480 על 800 פיקסלים. התוצאה היא איכות תמונה סבירה ולא יותר, עם קושי לצפות במסך באור שמש ישיר. המיגון של המסך שודרג לזה של חברת קורנינג מסוג גלאס 2.

ממשק: מערכת ההפעלה היא ווינדוס פון 8 של מיקרוסופט בגרסת הלומיה בלאק של נוקיה. מצב האפליקציות בווינדוס פון השתפר בחודשים האחרונים, כאשר אפשר למצוא את אפליקציית הניווט וייז, הרשת החברתית אינסטגרם, שירות ההודעות פייסבוק מסנג'ר ואפליקציות של דומינוס פיצה, קופות חולים לאומית וכללית, גלובס ו-Ynet. עדיין חסרות אפליקציות רבות של גופים מקומיים, למשל, פנגו, בנקים, חברות אשראי, סלקום ווליום, הוט ו-yes.

חומרה: הלומיה 625 מפגין תוצאות סבירות בביצועים שלו. לא ניתן להגדירו כמכשר מהיר כשחלק מהאפליקציות עולות באיטיות. המעבד הוא כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון S4 של קוואלקום עם חצי ג'יגה זיכרון. נפח הזיכרון הפנימי עומד על 8 ג'יגה עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס.

מצלמה: למרות יישומים פנימיים מרובים שהוסיפה נוקיה למצלמה שלה, מדובר במצלמה בינונית מאוד, החיישן הוא 5 מגה פיקסל עם פלאש ומיקוד אוטומטי.

סוללה: שאפו לנוקיה על הסוללה (2,000 מיליאמפר) שמחזיקה בקלות עד לבוקר שלמחרת.

מחיר: 1,650 שקל דרך היבואן הרשמי יורוקום, הוא אמנם מחיר לא גבוה יחסית, אך כשמסתכלים על התמחור של נוקיה בארה"ב, כ-950 שקל לדגם הזה, אפשר להבין ששם החברה מציעה אותו במחיר אגרסיבי מול דגמי האנדרואיד השונים. בארץ הדבר לא כך.

בשורה התחתונה: הלומיה 625 הוא מכשיר סביר מאוד לקטגוריית הסמארטפונים בדגמי הביניים, אולם במחיר שהוא נמכר בארץ, קשה להמליץ עליו, כשאפשר למצוא דגמי אייפון או גלקסי S קודמים שנמכרים במחיר דומה.

ציון: 7.5.