מוצר חדש מאפשר לחבר את הסמארטפון לשמשות ברכב

חברת הסטארט-אפ הישראלית סטיקו (Sticko) פיתחה מעמד קטן ודביק שמאפשר לקבע את הסמארטפון למשטחי זכוכית ■ המוצר של סטיקו בנוי מארבעה כפתורי יניקה (ואקום), שניים בכל צד, שמחברים את המכשיר למשטחים שונים

חברת הסטארט-אפ הישראלית סטיקו (Sticko) פיתחה מעמד קטן ודביק שמאפשר לקבע את הסמארטפון למשטחי זכוכית - בעיקר שמשות ברכב. החברה גייסה 52 אלף דולר במסגרת קמפיין גיוס המונים באתר קיקסטארטר, כאשר היעד המקורי היה 15 אלף דולר.

המוצר של סטיקו בנוי מארבעה כפתורי יניקה (ואקום), שניים בכל צד, שמחברים את המכשיר למשטחים שונים. ניתן לחבר את סטיקו לכניסת האוזנייה בטלפון או לחבר אותו למחזיק מפתחות, על מנת לשמור אותו צמוד למשתמש.

סטיקו, שמעסיקה שלושה עובדים, החלה למכור את מוצריה בתחילת החדש דרך אתר באג. יחידה בודדת עולה 30 שקל ואילו שתי יחידות עולות 50 שקל.

"נכנסו לקיקסטארטר אחרי שחבר המליץ לנו", מספר אלון צוקר, ממייסדי סטיקו. "לא השקענו כסף בשיווק, אם היינו עושים את זה, אני חושב שהיינו מצליחים לגייס סכום גדול פי 10".

צוקר לא מספר כמה הושקע בחברה, אלא רק שמדובר בהשקעה קטנה ממשקיע פרטי. הוא מוסיף כי לחברה כבר יש הכנסות.

המוצר פותח באמצעות מדפסת תלת ממד, והגרסה הסופית היא ה-17 במספר. מי שעבד על פיתוח המוצר הוא בעז צוקר, אחיו של אלון. אביהם של השניים, שלמה צוקר, הוא הבעלים של חברה לעיצוב תעשייתי - נובוטק. שותף נוסף בחברה הוא אייל מדר. "כאשר אח שלי בעז סיים ללמוד, הוא הצטרף לאבא שלנו לחברה ומשם התגלגל הפיתוח של סטיקו", אומר צוקר.

"בניגוד למוצרים אחרים בנובוטק, אנחנו עושים גם את השיווק והמכירה של המוצר. כבר עכשיו עובדים על מוצרים נוספים שינצלו את היכולת של סטיקו", הוא מוסיף.

בנוסף לשיווק המוצר דרך רשת באג, סטיקו התחילה למכור את המוצר במדינות נוספות כמו יפן וגרמניה. צוקר מספר שלאחרונה הם שלחו 5,000 יחידות ליבואן בקוריאה, שם הם מחזיקים גם עמוד פייסבוק קוריאיני. "אנחנו נמצאים במשא ומתן עם ערוץ טלוויזיה אמריקני למכירה של סטיקו ואנחנו גם בקשר עם חברות שרוצות לחלק את המוצר במתנה עם הלוגו שלהן".