חגיגת הפרמיירליג החולנית של NBC

10 משחקי מחזור הסיום של ליגת הכדורגל האנגלית ישודרו במקביל ע"י רשת הטלוויזיה האמריקאית, שמשלמת לפרמיירליג 83 מיליון ד' בשנה עבור הזכויות

באמריקה אוהבים לעשות הכל ובגדול, אפילו כשמדובר על ענף ספורט פחות פופולרי (כדורגל), אפילו כשמדובר על ליגה זרה (הפרמיירליג): רשת NBC, מחזיקת זכויות השידור בארה"ב של הליגה הבכירה באנגליה, הודיעה כי תשדר ישירות את כל 10 המשחקים מהמחזור האחרון, שיתקיימו כולם במקביל ב-11 במאי. יום השידורים המיוחד, שאליו יתלוו תוכניות אולפן, יכונה "צ'מפיונשיפ סאנדיי".

השידורים יתפרסו על-פני מגוון הערוצים שמחזיקה NBC, שתחת חוזה השידורים הנוכחי שלה, משדרת באופן קבוע "רק" שישה משחקים מדי מחזור פרמיירליג בשידור חי בארה"ב. NBC הפכה לזכיינית חשובה מאד עבור הפרמיירליג, לאחר שרכשה את הזכויות עבור 250 מיליון דולר בסך הכל לשלוש העונות 2013/14-2015/16 (כ-83.3 מיליון דולר לעונה, יותר מפי שלושה לעומת ההסכם הקודם עם Fox שהיה שווה כ-23 מיליון דולר בעונה).

מנכ"ל מינהלת הפרמיירליג, ריצ'ארד סקאדמור, אמר לאחר חתימת ההסכם עם NBC: "עשיתי עסקים ב-212 מדינות ברחבי העולם. אולי יש 1.2 מיליארד תושבים בסין ו-1.3 מיליארד בהודו, ויש עוד רבים ביתר הגלובוס - אבל באף מקום לא צורכים ואוהבים ספורט כמו בארה"ב".

השיווק האגרסיבי שעשתה NBC לפרמיירליג בארה"ב עשה את שלו, והעונה נרשמה עלייה של 93% ברייטינג הממוצע של השידורים ביחס לאשתקד בתום סיבוב המשחקים הראשון של הפרמיירליג.