ה"דיילי מייל": "טדי שגיא הפך את בריטניה לאומת מהמרים"

העיתון הבריטי יצא בכתבה מקיפה אחר המיליארדר הישראלי וכינה אותו "מלך מכונות ההימורים בסיכוי קבוע", שלטענת העיתון פוגעות באוכלוסיות העניות והחלשות ביותר במדינה

איש העסקים הישראלי טדי שגיא הוא העומד מאחורי מכונות ההימורים המפוקפקות ביותר בבריטניה שגורמות סבל רב לאוכלוסייה החלשה והענייה ביותר בבריטניה, כך נטען בכתבת תחקיר מקיפה שערך העיתון הבריטי ה"דיילי מייל", שמתאר את שגיא כ"מיליארדר פלייבוי" שניהל רומן בעבר עם הדוגמנית בר רפאלי.

"שגיא צריך להיות פחות גאה בכך שהוא עשה את החלק הארי של הונו באמצעות ניצול של האנשים העניים והפגיעים ביותר במדינה", נכתב בעיתון, שמאשים את שגיא כי הוא "מלך מכונות ההימורים בסיכוי קבוע - ( FOBT- fixed-odds betting terminals), המכונות בבריטניה גם "הקראק-קוקאין של עולם ההימורים". לפי התחקיר של הדיילי מייל, פלייטק, החברה שבבעלות שגיא, היא העומדת מאחורי מרבית התוכנות המותקנות באותן מכונות, שגורמות לאנשים העניים ביותר להזרים מיליארדי ליש"ט מדי שנה.

הכתבה מתארת את בעיית ההימורים בבריטניה, שהוחרפה מאז שנת 2001, אז המחוקקים במדינה החליטו להקל ברגולציות הנוגעות להימורים. בשנים החולפות מספר מכונות ההימורים בסיכוי קבוע זינק ביותר מ-33 אלף, כאשר לפי התחקיר פלייטק מספקת את תוכנות ההימורים ליותר מ-20 אלף מכונות.

רבים בבריטניה מאשימים את מכונות ה-FOBT בבעיית ההימורים, שצמחה במיוחד בקרב אוכלוסיות עניות. לפי סקר שערך הדיילי מייל מוקדם יותר השבוע, 50% מהמשתתפים סבורים שיש לאסור את השימוש במכונות ההימורים הללו בעוד 73% מהממשתתפים סבורים כי יש להפחית את ההימור המקסימלי בכל פעולה במכונה, הרבה מתחת ל-100 ליש"ט.

בכתבה מתארים מספר אנשים כיצד הם התמכרו למכונות ההימורים, נכנסו לחובות כבדים ואיבדו את כל רכושם. העתיון מאשים בכך את שגיא וטוען כי "לא רק ששגיא סייע להפוך את בריטניה לאומה של מהמרים, מה שיותר מטריד זה שהוא למד חלק מה"טריקים" העסקיים שלו מעולם הפורנוגרפיה באינטרנט".

בנוסף, העיתון מציין כי שגיא עלה לכותרות העיתונים בישראל לא פעם בשל מעשים פליליים, הקשורים לאתרי הפורנוגרפיה שבהם היה מעורב לפני שהקים את פלייטק והנפיק אותה בבורסה של לונדון לפי שווי של כ-550 מיליון ליש"ט.

בכתבת התחקיר שגיא מתואר גם כאדם שאוהב לצאת עם דוגמניות, כאשר העיתון מייחס לו רומן עם בר רפאלי לפני מספר שנים. "הוא אוהב ליהנות מהחיים הטובים. הוא יוצא לעיתים קרובות לחופשות ואוהב לראות משחקי כדורגל", אמר לעיתון אחד ממקורביו של שגיא.