עובדי היי-טק מבקשים להשתמש במיילים של ג'ובס בתביעת ענק

עובדים של אפל, גוגל, אינטל ואדובי פנו לביהמ"ש בבקשה לאסור על החברות להסתיר את חלופת המכתבים בין מנהליהן, כדי שתשמש כראיות במשפט שייפתח במאי ■ העובדים תבעו את החברות על שסיכמו ביניהן לא להתחרות על עובדים

4 חברות היי-טק גדולות לא יורשו להגביל ראיות הנוגעות למייסד אפל, סטיב ג'ובס, במשפט המתקרב על הסכמי אי-העסקת עובדים בעמק הסיליקון - כך עולה מפנייה שהוגשה בסוף השבוע מצד עובדים התובעים את החברות. עובדי ההיי-טק הגישו ב-2011 תובענה ייצוגית נגד אפל, גוגל, אינטל ואדובי, בטענה כי החברות קשרו קשר למניעת תחרות על עובדים, כדי למנוע מלחמות שכר.

המשפט נקבע לסוף מאי, בשם כ-64 אלף עובדים, ולדברי התביעה הנזקים עשויים לעלות על 3 מיליארד דולר.

בעמק הסיליקון עוקבים מקרוב אחרי התביעה הזו, המושתתת במידה רבה על חלופת מיילים בין מנהלים בכירים, לרבות סטיב ג'ובס המנוח מאפל והמנכ"ל לשעבר של גוגל, אריק שמידט.

באחד המקרים, לאחר שמגייס עובדים מטעם גוגל ניסה לגייס עובד של אפל, שמידט אמר לג'ובס כי העובד יפוטר - כך מראים מסמכי בית המשפט. ג'ובס העביר את המייל משמידט, בלוויית סמיילי, למנהל בכיר במשאבי האנוש של אפל.

מוקדם יותר בשבוע שעבר ביקשו 4 החברות משופטת בית המשפט המחוזי, לוסי קו, למנוע מהתובעים מלתאר את ג'ובס במשפט בצורה לא הוגנת, כביריון. לדברי החברות, הן אינן מבקשות לחסום את התכתובות של ג'ובס הנוגעות להסכמי אי-העסקה, אלא למנוע הצגת ראיות שלוקטו ממקורות דוגמת רב-המכר של וולטר איזקסון על הביוגרפיה של ג'ובס.

עם זאת, בבקשה מסוף השבוע ציינו העובדים כי חומרים שכאלה כבר שימשו במקרים אחרים הנוגעים להגבלים עסקיים בתחום הספרים האלקטרוניים, שבהם מעורבת אפל.

"העובדה שהמושבעים עשויים להסיק מסקנות לגבי אופיו של ג'ובס, בהתבסס על ראיות המראות את האופן שבו קיים את קשירת הקשר שעליה מבוססת התביעה, אינה מהווה בסיס לפסול ראיות שכאלה", כתבו המבקשים.

הצדדים בתביעה לא הגיבו על הדברים.