עליות במסחר באג"ח אמריקני; הזהב ממשיך לאבד גובה

התשואה על אג"ח אמריקני ל-10 שנים יורדת ל-2.7% ■ הזהב נחלש בכ-0.6% לרמה של 1,286 דולר לאונקיה

לאחר סוף שבוע ארוך בארה"ב (ביום שישי לא התקיים מסחר לרגל חופשת 'יום שישי הטוב') חוזרים היום הסוחרים לפעולה בחלק מהבורסות באסיה ובארה"ב.

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת היום (ב'). מחזורי המסחר דלילים בשעה שהבורסות באוסטרליה, ניו זילנד והונג קונג סגורות לרגל חג האיסטר. גם בבורסות המרכזיות של אירופה לא יתקיים היום מסחר. עליות קלות נרשמות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט.

במסחר באג"ח של ארצות הברית נרשמות עליות והתשואה על אג"ח אמריקני ל-10 שנים יורדת ל-2.7% לאחר שעלתה ביום המסחר האחרון לשיא של שבועיים. במקביל, הזהב נחלש בכ-0.6% לרמה של 1,286 דולר לאונקיה.

ביפן דווח היום כי הגירעון המסחרי התרחב בחודש מארס, על רקע גידול של 18.1% בייבוא, לעומת חודש מארס 2013. הגירעון בחודש הקודם הוכפל פי 4 לרמה של כ-14.1 מיליארד דולר, גבוה בכ-25% מתחזיות האנליסטים והכלכלנים. הייצוא היפני גדל בחודש מארס ב-1.8% בלבד לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 6.5% בעוד הייבוא, כאמור, זינק בכ-18%. בתגובה לנתונים נחלש הין בכ-0.2% לשפל של שבועיים מול הדולר.

"למרות חולשת הין ביצועי היצואנים היפניים נחותים לעומת המתחרים שלהם בקוריאה או טאיוואן, למשל. אם המימשל לא יחליט להפעיל מחדש את הכורים הגרעיניים, הגירעון המסחרי ימשיך להתרחב ככל הנראה", אמר לבלומברג ג'נקו נישיקואה, כלכלן ראשי ב-RBS בטוקיו.