תינצל מפשיטת רגל? OSG השיגה חבילת מימון של 935 מיליון ד'

חברת הספנות שבין בעלי המניות והדירקטורים שלה נמצאים בני הדודים אודי ואריאל רקנאטי, קיבלה 935 מיליון דולר מגולדמן זאקס, כחלק מניסיונות ההיחלצות מ-chapter 11

חברת הספנות OSG, שבין בעלי המניות והדירקטורים שלה נמצאים בני הדודים אודי ואריאל רקנאטי, ממשיכה בניסיונות לצאת מהליך פשיטת רגל (chapter 11). בימים האחרונים הודיעה החברה לבית המשפט בארה"ב על חבילת מימון בהיקף של 935 מיליון דולר שהשיגה מגולדמן זאקס, כחלק מניסיונות ההיחלצות מ-chapter 11. לפי דיווחים בחו"ל, המימון כולל ארבעה קווי אשראי שייכנסו לתוקף מיד באותו היום שתוכניות הרה-ארגון/הסדר החוב בחברה ייכנסו לתוקף.

במסמך שהגישה החברה לבית המשפט היא ציינה כי להערכתה, המימון הנוכחי מייצג את ההזדמנות הטובה ביותר להשגת נזילות, שתאפשר הן את מימון התוכניות שלה והן את יציאתה מהליכי chapter 11. מתווה הסדר החוב בחברה אמור להעביר את השליטה ב-OSG לנושיה, ומותיר בידי בעלי המניות הקיימים רק החזקות מיעוט זניחות. המתווה קובע בין היתר, שחוב בסך 1.5 מיליארד דולר יומר ל-97% מהון המניות של החברה שתעבור רה-ארגון.

OSG פועלת בתחום התובלה הימית, בעיקר בהובלת נפט. מנתוני החברה עולה שבסוף שנת 2012 היה לה צי של 89 ספינות והיא העסיקה 3,600 עובדים. 2009 הייתה השנה האחרונה שבה דיווחה על רווח נקי שנתי, ומאז רשמה החברה הפסדים שהלכו ותפחו מדי שנה. חובות החברה שהובילו אותה להליך chapter 11 כללו איגרות חוב שהנפיקה, קו אשראי והלוואות. כיום נסחרת החברה, שרוב שוויה נמחק בשנים האחרונות, מעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי של 188 מיליון דולר, לעומת קרוב ל-2.5 מיליארד דולר ב-2007.

הרקנאטים, לשעבר בעלי השליטה בקבוצת אי.די.בי, קשורים לחברת הספנות כבר למעלה מארבעה עשורים.