הנפקות: QT Vascular מגייסת בסינגפור; ניאו-ווסק בנאסד"ק

עוד בעסקי הביומד: מאפי פרסמה תשקיף מעודכן, וסה-קיור מתכננת מיזוג לשלד בורסאי בארה"ב

למרות התנודתיות בסקטור הביומד בשוק ההון האמריקאי, המשפיעה על הפעילות בתחום בכל העולם, ובאופן ספציפי על קצב ההנפקות הראשונות בנאסד"ק, עדיין גועשת פעילות ההנפקות של החברות הישראליות בבורסות השונות.

חברת המכשור הרפואי הקרדיולוגי QT Vascular, שיזם הישראלי-אמריקאי ד"ר איתן קונסטנטינו, תסגור מחר את ההנפקה שלה בבורסה של סינגפור. היא צפויה לגייס כ-45 מיליון דולר אמריקאי (55 מיליון דולר סינגפורי), לפי שווי של 170 מיליון דולר אמריקאי.

QT Vascular היא מיזוג של שתי החברות Trireme האמריקאית ו-Quattro Vascular הסינגפורית, שאת שתיהן יזם קונסטנטינו. בין המשקיעים בהנפקה נמצאת קרן ההון סיכון של תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון, וזאת לאחר שחטיבת הקרדיולוגיה של ג'ונסון, קורדיס, חתמה לפני חודשיים על הסכם הפצה בלעדי למוצר המוביל של QT - בלון קרדיולוגי לטיפול בחסימות כלי דם בגפיים. QT רשמה מכירות של 3 מיליון דולר אמריקאי בתשעת החודשים הראשונים של 2013, אך רושמת הפסד גולמי ונקי.

לדברי קונסטנטינו, QT היא הפעילות האמריקאית הראשונה המונפקת בבורסה של סינגפור.

הגישו ועדכנו תשקיפים

בתוך כך, חברת הקרדיולוגיה Neovasc, הנסחרת בבורסה של טורונטו, הגישה תשקיף מדף המאפשר לה רישום דואלי גם בבורסת נאסד"ק, וגיוס של עד 200 מיליון דולר בנאסד"ק או בטורונטו לבחירתה.

ניאו-ווסק, שהמוצר המוביל שלה הוא מערכת להחלפה של אחד ממסתמי הלב, נסחרת היום בבורסה של טורונטו לפי שווי של 335 מיליון דולר, לאחר עלייה של 150% במניה בשנה האחרונה. לחברה מרכז מו"פ בישראל, ובין המשקיעים בה נמצאת חברת אופקו הנסחרת בת"א.

חברת Mapi, שהוקמה על ידי ד"ר אהוד מרום, לשעבר בכיר בטבע, ומפתחת גרסאות בשחרור מושהה של תרופות שונות, ביניהן הקופקסון של טבע, עדכנה במהלך החג את התשקיף שלה להנפקה בנאסד"ק. בכוונת החברה לגייס 37.1-42.9 מיליון דולר (ממוצע של 40 מיליון) לפי שווי של 200-230 מיליון דולר אחרי הכסף, כאשר אם לוקחים בחשבון גם את האופציה שניתנה לחתם, Ageis, עשוי הגיוס להגיע ל-49 מיליון דולר.

פרט לאלו, חברת Se-Cure נמצאת במו"מ למיזוג עם מספר שלדים בורסאיים בוול סטריט. סה-קיור פיתחה מוצרים מסוג "תרופות בוטניות" - תמציות של צמחים שעברו ניסויים קליניים מקיפים. לחברה מוצר מבוסס סויה לטיפול בתופעות של גיל המעבר, שכבר נמכר בעולם, כנראה בעשרות מיליוני דולרים, והיא מפתחת תרופה לטיפול בסרטן הערמונית.