ההתנצלות לאדלסון: אלוש-לברון התפטרה מהרשות השנייה

זאת במחאה על אי-חשיפת הפרוטוקולים המלאים של התנצלות חדשות 10 לאדלסון ■ "סוגיות של שקיפות ומינהל תקין הגבירו את חוסר האמון שלי בתפקוד המועצה"

חברת מועצת הרשות השנייה ד"ר מירב אלוש-לברון, הגישה את התפטרותה מהמועצה במחאה על אי-חשיפת הפרוטוקולים המלאים של הדיונים על התנצלות חדשות 10 בפני שלדון אדלסון.

"בחודשים האחרונים אני חשה כי עקרונות אלה, שהינם כה מהותיים לטובת הציבור וכן לתקינות של גוף הפיקוח עצמו, נפגעו ונחלשו לטובת שיקולים אחרים אחרים. התגלעותה של מחלוקת מהותית ביני לבין גורמים ברשות השנייה - בנוגע לסוגיות אלה של נראות, שקיפות ומינהל תקין - הגבירה את חוסר האמון שלי בתפקודה, ועל כן החלטתי להתפטר", כתבה אלוש-לברון במכתב ההתפטרות שהגישה לשר התקשורת גלעד ארדן.

אלוש-לברון, שנחשבת לאחת מחברות המועצה הפעילות ביותר, קידמה במיוחד את ענייני ריבוי הדעות והפלורליזם במועצה ולצד זה עסקה רבות בנושאי היצירה והגנתה. לא אחת היא נחשבה לקול אופוזיציוני יחיד בגוף המפקח על הטלוויזיה והרדיו המסחריים הפרטיים.

באחרונה ביקשה אלוש-לברון את חשיפת הפרוטוקולים של דיוני מועצת הרשות השנייה סביב ההתנצלות של מערכת התוכנית "שישי" של חדשות 10 בפני איל ההון אדלסון, בעקבות פסיקה בנושא בבג"ץ. מועצת הרשות השנייה החליטה לחשוף את הפרוטוקולים אולם להשחיר חלקים עיקריים בהם מחשש להדלפת סודות מסחריים, לשון ההחלטה. אלוש-לברון התנגדה להחלטה.

"מאז ומתמיד היו ערכי השקיפות והמינהל התקין נר לרגליי", כתבה אלוש-לברון לשר ארדן, "ופעלתי ללא לאות להגברתם בפעולת הרשות השנייה מול הציבור ובתוכה פנימה... אני מסיימת את תפקידי עם תחושת סיפוק ושמחה על מה שהושג, אך גם עם ידיעה כי נותרה מלאכה רבה בכל התחומים שהוזכרו לעיל ואף בארגונה המחודש הרצוי של הרגולציה והתאמתה למציאות הכלכלית והתרבותית המשתנה. אני מודעת לכך שכהונת המועצה הנוכחית מתארכת בשלב זה עד להחלטות שונות שיתקבלו על-ידך, ואני מאחלת לך הצלחה רבה בהמשך עשייתך החשובה כשר התקשורת".

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של ארגון "הצלחה" שפעל רבות בנושא פרשת ההתנצלות לאדלסון וחשיפת הפרוטוקולים, מסר כי "התפטרותה של אלוש-לברון היא צעד אמיץ ועקרוני במאבק לשקיפות ותקינות ציבורית. אנו עומדים על חשיפת הפרוטוקולים כפי שכבר הוחלט על-ידי הרשות השנייה, ונפנה בקרוב לבית המשפט ככל שלא ייחשפו לאלתר, כפי שהובטח לא פעם בשבועות האחרונים על-ידי יו"ר הרשות".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות השנייה מקפידה על שקיפות פעולותיה והחלטותיה המתפרסמות באופן שוטף באתר האינטרנט של הרשות. לאור זאת, דומה כי להתפטרותה של הגברת אלוש-לברון אין קשר ולו הקלוש ביותר לעניין מינהל תקין או שקיפות, בפרט לאור העובדה שתמלילי הדיונים שעסקו בכתבה בנושא שלדון אדלסון בחדשות 10 הועמדו במלואם לעיונה לפני מספר חודשים, אך היא זו שבחרה שלא לעיין בהם.

"הרשות תמשיך ותשמור על התנהלות מקצועית ראויה, כפי שעשתה עד כה בעניין זה. אשר לתגובתו של בא-כוח עמותת 'הצלחה' - יוזכר כי עתירתו בנושא נדחתה על-ידי בית המשפט העליון, לאור התנהלותה המקצועית של הרשות השנייה בטיפול בסוגייה. הרשות מאחלת לגברת אלוש-לברון הצלחה בהמשך דרכה".