צפו בתמונה: נפרצו מנהרות הרכבת בקו עכו-כרמיאל

המנהרות, באורך 4.6 ק"מ, נכרו על ידי שותפות של דניה סיבוס וחברת התשתיות הסינית ‏CCECC‏ שחפרה גם את מנהרות הכרמל ■ ההיקף הכספי של עבודות הכרייה נאמד ב-700 מיליון שקל

מנהרות הרכבת שלאורך קו עכו כרמיאל העתידי נפרצו היום (ד') כשצוותי החופרים שהגיעו משני קצוות המנהרות נפגשו. המנהרות באורך של 4.6 קילומטרים נכרו על-ידי שותפות (JV) של דניה סיבוס חברת התשתיות והסינית CCECC שחפרה גם את מנהרות הכרמל. עבודות הכרייה הן בהיקף כספי של כ-700 מיליון שקל ובוצעה בשיטת כרייה המכונה NATM העושה שימוש נרחב בפיצוצים.

מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג אמר כי החברה העדיפה שלא לעשות שימוש במכונות הכרייה הענקיות (TBM) בגלל משך ההתארגנות הארוך שנדרש לפני שניתן להתחיל בהפעלתן. להערכתו הפרויקט יסתיים עד אוקטובר כשלושה חודשים לפני המועד המתוכנן. ההסכם מזכה את הקבלן בפיצוי של כ-3 מיליון שקל עבור כל חודש הקדמה בפרויקט

קו הרכבת החדש עכו-כרמיאל צפוי להפתח בעוד כשלוש שנים. במסגרת הפרויקט, המנוהל על-ידי חברת נתיבי ישראל נבנית מסילת רכבת באורך של 23 קילומטרים בין כרמיאל למסילת החוף באזור עכו. ההשקעה הכוללת בפרויקט מוערכת בכ-2.8 מיליארד שקל. מנכ"ל נתיבי ישראל האדריכל שי ברס אמר כי החברה נמצאת כיום בשלבי תכנון של הארכת הקו מכרמיאל ועד לקריית שמונה. הפרויקט מחולק לארבעה מקטעים כשבנוסף למנהרות, השייכות למקטע 3 מבצעת דניה סיבוס מקטע נוסף של המסילה - מספר 2 - באורך של כ-14 קילומטרים. דניה סיבוס מעורבת בפרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב בכריית הפירים לשילוח מכונות הכרייה באם המושבות ובחניון גלי גיל. דניה סיבוס יחד עם חברת ונסי הצרפתית עברה את שלב המיון המוקדם במכרז הכרייה בשיטת ה-NATM שפורסם לפני החג.

שאול ביטרמן נציג חברות תשתיות סיניות הפועלות בישראל אמר כי בעקבות ביקורי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ בסין והחתימה על מזכר ההבנות בין המדינות החליט הממשל הסיני להרחיב את פעילות חברות התשתית הסיניות בישראל. ביטרמן ציין כי כי חברת התשתיות הראשית בסין מגלה עניין רב בפרויקט הרכבת לאילת, חשמול הרכבת ובהקמת הנמלים החדשים.