חשד: משקיע הריץ מניות של איתמר מדיקל בשווי 79 מ' ש'

רשות ני"ע: אייל חדד, בעלי חברת סלקשיין מחסני אופנה המחזיקה ב-92% מחברת בילובורד פרסום, השתמש ב-15 חשבונות בנק שונים כדי להריץ את מניית איתמר ■ עלה להחזקה של מעל 5% במניה ולא דיווח על כך לבורסה

רשות ניירות ערך חוקרת חשד להרצת מניות בשווי של כ-79 מיליון שקל במניית חברת איתמר מדיקל. היום (ד') הותר לפרסום כי החשוד בביצוע העבירות הוא אייל חדד, מבעלי חברת סלקשיין מחסני אופנה.

חדד הובא היום לבית משפט השלום בתל-אביב לצורך שחררו ממעצרו, בהסכמת רשות ניירות ערך, בתנאים מגבילים.

לפי החשד, חדד ביצע כ-5,400 עסקאות עצמאיות ומתואמות באמצעות 15 חשבונות שונים שבבעלותו או בשליטתו. הוא חשוד בביצוע עבירות של תרמית בניירות ערך, עבירות דיווח וכן עבירות של קבלת דבר במירמה.

חדד הוא הבעלים של חברת סלקשיין מחסני אופנה בע"מ, יחד עם אדם נוסף, המוגדר כ"מקורבו" על-ידי רשות ניירות ערך. באמצעות סלקשיין מחזיקים השניים ב-92% ממניות חברה פרטית נוספת - "בילבורד פרסום".

מממצאי חקירת הרשות לניירות ערך עולה כי במהלך השנים 2009-2014 ביצע חדד כ-5,400 עסקות תרמיתיות המסתכמות בסך של כ-79 מיליון שקל במניית חברת איתמר מדיקל , תוך שעסקות אלה משפיעות על שער נייר הערך.

לטענת הרשות, הפעילות התרמיתית בוצעה באמצעות 15 חשבונות שונים השייכים לחברת סלקשיין ובילבורד, שבבעלות חדד ומקורבו, וכן באמצעות חשבונות שונים השייכים לחברות ובאמצעות חשבונותיהם האישיים המתנהלים בבנקים השונים.

לפי החשד, בתקופה הרלוונטית לחקירה היוותה הפעילות התרמיתית חלק משמעותי מהיקף הפעילות במניות חברת איתמר מדיקל.

עוד עולה ממצאי החקירה כי בין אוקטובר 2012 לאפריל 2013 וכן מדצמבר 2013 ועד תום התקופה הרלוונטית לחקירה, החזיקו חדד ומקורבו מעל ל-5% מהון המניות של חברת איתמר מדיקל, תוך שהם נמנעים מלדווח אודות אחזקותיהם כמתחייב על-פי החוק.

בבקשה לשחרורו את חדדממעצר בתנאים ציינה רשות ניירות ערך כי לאור מורכבותה של החקירה ועל מנת לסיימה יידרשו פעולות חקירה נוספות, לרבות חקירה של מעורבים נוספים בפרשה, שבין חדד לבין חלקם קיימים קשרים משפחתיים ועסקיים קרובים.

עוד צוין כי לאור חומרת העבירות, היקפן, אופן ביצוען המתוחכם והמוסווה והסנקציה החמורה הקבועה בחוק, קיים חשש ממשי לשיבוש מהלכי חקירה והימלטות מפני הדין.

עורכי הדין איריס ניב סבאג ואלון ביכלר ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגים את חדד, מסרו: "חדד מכחיש את החשדות נגדו. הוא השקיע במניה למעלה מ-4 שנים מתוך אמונה בחברה".