לאומי: חשיפה גבוהה למניות; מה הסקטורים המועדפים?

כלכלני הבנק: רמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני ■ "הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות"

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ בסקירת סוף השבוע שלהם על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, בדגש על חו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני.

לדברי הכלכלנים, "הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות. תופעה זו מורגשת גם בשוק המקומי בו עיקר העליות במדדי המניות בשנתיים האחרונות נובעות מעלייה במכפילי הרווח, ולא מעלייה ברווחיות הפירמות".

עוד ממליצים בלאומי, על חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה, על חשיפת חסר קטנה לארה"ב, וחשיפת יתר קלה למדדי המניות של השווקים המתעוררים. מבחינת הסקטורים המומלצים בארה"ב, בלאומי ממשיכים להעדיף את הטכנולוגיה, האנרגיה, התעשייה, והבנקים האזוריים. "סקטורים אלו עשויים להמשיך ולהינות מהשיפור המתון במצב הכלכלי בארה"ב, ובמקביל להיפגע פחות מהצמצום במדיניות המוניטרית המרחיבה,, לדבריהם.

לפי סקר של בלומברג, עד כה כ-75% מהחברות ב-S&P 500 שפירסמו דוחות בארה"ב עקפו את תחזיות השוק בשורת הרווחים, וכ-53% מהן עקפו את הצפי בשורת ההכנסות. לדברי כלכלני לאומי, נתונים אלו ממשיכים להצביע על התייעלות של הפירמות, בסביבה של צמיחה כלכלית מתונה.

חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל

באשר לשוק האג"ח, בבנק לאומי ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים), כמו גם חשיפה נמוכה לאפיק האג"ח הקונצרני הישראלי, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר.

"רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל נמוכה ואינה משקפת באופן מספק את הסיכון", כותבים הכלכלנים. "התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב", לדבריהם.

עוד ממליצים בלאומי, להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן), ולהחזיק בהחזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בחלק הנמוך של דירוגי ההשקעה, ומח"מ בינוני-קצר.