קידוח "עוז": פוטנציאל לכ-2.5 TCF גז ו-255 מ' חביות נפט

כך לפי דוח המשאבים, בהסתברות להצלחה גיאולוגית של 23%-27% ■ רישיון "עוז" הוא בגודל של כ-400,000 דונם, במרחק של כ-50 ק"מ מול חופי תל אביב ■ ברישיון שותפים הזדמנות ישראלית, לפידות חלץ, טדי שגיא וקולרידג'

השותפים ברישיון "עוז" פרסמו הבוקר את דו"ח המשאבים של הרישיון ולפיו בשטח הרישיון קיים פוטנציאל למציאת גז ונפט בהיקפים גדולים.

על פי דו"ח המשאבים שנערך ע"י חברת NSAI, שהכינה בין היתר את דו"חות משאבים של "לוויתן" ו"תמר", כמות הגז ברישיון נאמדת בכ-2.5 TCF (טריליון רגל מעוקב) גז טבעי וכ-255 מיליון חביות נפט.

עפ"י הדו"ח, מטרות הגז באומדן הטוב ביותר, P2, מסתכמות בכ-2.5 TCF בהסתברות להצלחה גיאולוגית הנעה בין 23%-27%. הכמות הכוללת של מטרות הגז באומדן הנמוך, P1, מסתכמות בכ-1 TCF. מטרות הגז באומדן הגבוה, P3, מסתכמות בכ-6.2 TCF.

עפ"י הדו"ח, כמות המשאבים הפרוספקטיביים הכוללת של מטרות הנפט באומדן הטוב ביותר, P2, מסתכמות בכ-256 מיליון חביות בהסתברות להצלחה גיאולוגית הנעה בין 16% ל-18%. מטרות הנפט באומדן הנמוך, P1, מסתכמות בכ-93 מיליון חביות. מטרות הנפט באומדן הגבוה, P3, מסתכמות בכ-607 מיליון חביות.

לשם השוואה, עד כה נתגלו לאורך חופי ישראל כ-30 TCF גז, כאשר המאגרים הגדולים הינם תמר, הכולל כ-9TCF ולוויתן הכולל כ-19 TCF.

רישיון "עוז" (לשעבר שטח ההיתר הימי "בנימין") משתרע על שטח בגודל של כ-400,000 דונם, במרחק של 50 ק"מ מול חופי תל אביב. ברישיון שותפים לפידות חלץ (41.5%), הזדמנות (10%), טדי שגיא וקולרידג' (כ-12%).

לדברי רוני הלמן, יו"ר הזדמנות ישראלית, הנתונים העולים מדו"ח המשאבים טובים עוד יותר מההערכות שהיו ל"הזדמנות ישראלית" כשהחליטה להיכנס לרישיון עוז. "האגן הלבנטיני עשיר בגז, ואנו מאמינים שגם בנפט והפוטנציאל בו עצום. נדרשת עבודה רבה ואנו משקיעים את מירב מאמצינו בפיתוח וקידום פעילות האקספלורציה בישראל ובקפריסין. אנו תקווה למצוא מאגרים נוספים באגן הלבנטיני וכך לסייע בקידום משק האנרגיה באזורינו. יחד עם זאת, יש לזכור כי מדובר בענף עתיר סיכונים המחייב עבודה מקצועית, לצד אורך-רוח".

אלי קמר, מנכ"ל לפידות, אמר היום כי "קרבת הרישיון למאגרים שנמצאו בהם גז טבעי ונפט ברי הפקה חיזקה את דעתנו כי מדובר ברישיון בו קיימת כמות משמעותית של גז ונפט. אני שמח כי דוח המשאבים המתפרסם היום מעיד על הפוטנציאל העסקי הרב הטמון ברישיון. NSAI היא מובילה עולמית בתחומה ועל כן ממצאי דוח המשאבים מעודדים אותנו מאוד. שותפות לפידות, אשר מפיקה נפט ברציפות מזה שנים רבות, תמשיך להיות מובילה בתחום ותפעל להגדלת מקורות ההפקה העומדים לרשותה".

בעלי הזכויות ברישיון עוז
 בעלי הזכויות ברישיון עוז

מפת רישיונות החיפוש בים התיכון
 מפת רישיונות החיפוש בים התיכון

כך נראו התחזיות הקודמות בקידוחים הימיים
 כך נראו התחזיות הקודמות בקידוחים הימיים