המשטרה: להעמיד לדין את רב העיר חולון, אברהם יוסף

ממליצה להעמיד לדין את בנו של הרב עובדיה יוסף בגין סחיטה והפרת אמונים ■ עפ"י החשד, הרב אברהם יוסף אילץ בעלי עסקים לרכוש מוצרים בפיקוח כשרות בד"צ "בית יוסף" כדי לקבל תעודת "מהדרין" ■ פרקליטו: לא דבק רבב במעשיו

המשטרה ממליצה לפרקליטות להעמיד לדין את רב העיר חולון, אברהם יוסף, בגין עבירות סחיטה, מירמה והפרת אמונים. יוסף הוא בנו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, מנהיגה הדתי של תנועת ש"ס ומי שהיה במשך שנים ראש מועצת חכמי התורה.

היום (א') הודיעה היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה כי היא סיימה את החקירה בעניינו של אברהם יוסף, המכהן כרב העיר חולון מ-1998.

על-פי החשד, במסגרת תפקידו כרב העיר חולון ואף בעת שכיהן כממונה על הכשרות בעיריית אור-יהודה, הנהיג יוסף מדיניות פסולה לכאורה בתחום תעודות ההכשר, שלפיה אולצו בעלי עסקים החפצים בתעודות הכשר מסוג "מהדרין" לרכוש מוצרי בשר ומזון המצויים תחת פיקוחה של כשרות בד"צ "בית יוסף". זאת, הן באמצעות איום שלילת זכאות לתעודת הכשר מהדרין והן באמצעות אי-העמדת חלופות ראויות ובניגוד להנחיות הרבנות הראשית.

לפי המשטרה, כאמור, נתגבשה תשתית ראייתית נגד יוסף לביצוען של העבירות שבהן הוא חשוד. התיק הועבר לבחינת פרקליטות מחוז תל-אביב, שתחליט אם להעמיד את יוסף לדין.

"ראש אגף חקירות ומודיעין קיבל את עמדת היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית נגד החשוד לביצוען של עבירות סחיטה באיומים ומירמה והפרת אמונים", נאמר בהודעת המשטרה עם סיום החקירה.

החקירה נגד יוסף נערכה במהלך ניסיונו להתמודד לראשות הרבנות הראשית. בעקבות החקירה הכריזה מפלגת ש"ס על אחיו, הרב יצחק יוסף, כמועמד מטעמה לתפקיד. בסופו של דבר יצחק יוסף אכן זכה בהתמודדות ומונה לרב הראשי לישראל ולראשון-לציון.

"לא דבק רבב"

פרקליטו של הרב אברהם יוסף, עו"ד נבות תל-צור, מסר בתגובה להודעת המשטרה על סיום החקירה בעניינו של הרב יוסף כי אין מקום לפרסום "המלצות המשטרה", שכן מדובר בשלב מוקדם בו חומר הראיות טרם נבחן על-ידי הפרקליטות.

לדבריו, "הרב יוסף כיבד את החקירה ודחה בתוקף את הטענות שהועלו בפניו. הרב פעל כדין, בתום-לב ובשקיפות, והוא סמוך ובטוח כי לכשיבחנו הדברים בפרקליטות, יובהר כי לא דבק רבב במעשיו".

אברהם יוסף נולד בשנת 1949 במצרים, לרב עובדיה ומרגלית יוסף. הוא למד 14 שנים בישיבות פורת יוסף, קול תורה וישיבת תורה והוראה. אחרי הלימודים הוא שירת בצה"ל במשך כ-13 שנה כרב צבאי במגוון תפקידים, ובהם רב בבסיס חיל האוויר ברפידים, רב מחוז חיפה, סגן רב חיל האוויר ואחראי על תחום ההלכה וההסברה. בהמשך שימש כמנהל מכון אור המזרח להוצאת כתבי רבני המזרח וכיו"ר הוצאת שולחן ערוך המלא שע"י מכון ירושלים.

לרב יש תוכנית שאלות ותשובות ברדיו "קול חי", וכן הוא עונה על שאלות באתר מורשת. לאחר פטירת הרב של אור-יהודה מינתה מועצת הרבנות הראשית את הרב יוסף כמ"מ רב העיר אור-יהודה.

באוגוסט 2010 התפרסם פסק הלכה של יוסף הקובע כי אין לצרף למניין שופטים שאינם שופטים על-פי דין תורה, וקל וחומר שהם פסולים מלהיות שליחי ציבור. במקרה אחר הוא פסק כי מותר לסייע להעתיק עבודות באוניברסיטה.

ליוסף יש 4 בנים ובת שנשואה לבנו של הרב יהודה דרעי, רב העיר באר-שבע.