היכן ניתן לזכות במכרז לבניית עשרות יח"ד ב-5,000 ש'?

ועדת המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל אישרה זכייה של קבלן במכרז בנתיבות שהציע 5,000 שקל לחכירת מגרש המאפשר בניית 65 יחידות דיור ■ החברה שזכתה במכרז, ארזי הנגב ייזום ובניה בע"מ, הייתה היחידה שהגישה הצעה למכרז

בזמן שמכרזי הקרקע באזורי הביקוש נסגרים עם הצעות זוכות במיליוני שקלים, בפריפריה ניתן למצוא מכרזים לבניית עשרות יחידות דיור שעליהם משלם היזם מחיר של שכירות חודשית לדירת 3 חדרים בתל אביב.

ועדת המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל אישרה זכייה של קבלן במכרז בנתיבות שהציע 5,000 שקל לחכירת מגרש המאפשר בניית 65 יחידות דיור. מדובר במכרז המתייחס למגרש במערב העיר בשטח כ-8 דונם. החברה שזכתה במכרז, ארזי הנגב ייזום ובניה בע"מ, הייתה היחידה שהגישה הצעה למכרז. מתחם סמוך שגם הוא יצא למכרז באותו המועד, לבניית 69 יחידות דיור נסגר ללא הצעות.

דמי הפיתוח במגרש בו זכתה החברה עומדים על כ-5 מיליון שקלים כך שבתחשיב הכולל של קרקע ופיתוח משקפת הזכייה שווי קרקע ליחידת דיור בגובה כ-74 אלף שקל.

מכרזים אחרונים לבנייה רוויה בעיר בהם הוכרזו זוכים, שנסגרו בסוף 2013, גם הם במערב היישוב, מעידים על שווי קרקע ליחידת דיור כולל דמי הפיתוח בטווח מחיר שבין כ-70 אלף שקל לכ-90 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. מנתונים אלו עולה שלמרות ההצעה הנמוכה של הקבלן במכרז, דמי הפיתוח הגבוהים עדיין משאירים את גובה הזכייה בטווח מחירי השוק של קרקע ליחידת דיור באזור זה.